1 av 4 har opplevd at bagasjen ikke kom frem, slik at en måtte kjøpe klær og annet på stedet, viser undersøkelse.


Reiselivsekspert og rådgiver i Gjensidige, Lene Hasler.(bildekilde: Gjensidige)

Det var kaos på Oslo lufthavn Gardermoen tidligere denne uken

– Vi forventer at det vil komme flere henvendelser etterhvert som kundene lander rundt omkring i verden uten bagasje, forteller kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige.

Det er flest fra Oslo som har opplevd at bagasjen ikke kom frem, viser undersøkelsen gjennomført for Gjensidige av Ipsos, 4 300 nordmenn har svart i mai.

– Vi erstatter inntil 5 000 kroner pr. person hvis bagasjen er forsinket, sier han.

– Det er ingen nedre tidsgrense for forsinket bagasje. Skade på eller tyveri av bagasje erstattes med inntil 80 000 kroner.

Årlig blir det erstattet bagasje for 10-15 millioner kroner samlet for bransjen.

Nyttige lenker ved forsinkelser på reisen:

Kommentarer