logo-white

10 000 registrerte på KILROYs digitale reisefestival!

– Reiselysten og utferdstrangen er i høyeste grad levende, sier salgsdirektør Flavia Forster.
Plakat - Kilroy - Digital Travel Festival - September 2020
Plakat for Kilroy`s digtiale reisefestival (Bildekilde: Kilroy)


KILROY arrangerte i september 2020 sin første digitale reisefestival hvor de direktesendte til sammen 28 digitale seminarer. Emnene strakk seg fra ‘Å reise i Coronaens Tid’ til ‘Hvordan bli en Digital Nomad’, ‘Interrailens Comeback’, ‘Reis Grønt’ og ‘Frivillig Arbeid’.

Responsen var overveldende, og det var et engasjert publikum som gav oss et innblikk i hv målgruppen nå tenker i forhold til reise, ettersom alle deltakere kunne chatte underveis i foredragene som ble avholdt av KILROYs egne ansatte og eksterne eksperter. 

  • Gjennom uken live-streamet KILROY totalt 22-timer med reiseinspirasjon, tips & triks fordelt på 28 webinarer. De mest dedikerte deltagerne var til stede på alle webinarene gjennom uken
  • Totalt var det 10 000 registreringer fra 39 land
  • De mest populære webinarene var: How to go digital nomad, Why solo travel is good for you, Destinations Uncharted, How to plan your round the world trip og The Interrail Comeback
Flavia Forster - Salgsdirektør - Kilroy
Flavia Forster (Fotokilde: Kilroy)

De unge er blant de som kanskje straffes mest under korona. De fratas alt fra den store konfirmasjonsfesten, klasseturen til utlandet, russetid, festing og ikke minst friheten til å reise på egenhånd.

Forster tror det har en negativ innvirkning på generasjonens typiske søken etter selvstendighet og at det er en voldsom frihetsberøvelse. Det kan oppleves som urettferdig å måtte gi slipp på reisedrømmen som for mange er en ‘once in a lifetime-opportunity’.

KILROY er, som bransjen ellers, naturligvis hardt rammet av pandemien og en ting er konsekvensene det har for selskapet, men gitt dem grunnleggende ide om at reise er utdanning og en viktig faktor for økt toleranse og forståelse mellom mennesker og kulturer, så er vi oppriktig bekymret for at unges muligheter for å oppleve verden på et meningsfylt vis, nå er satt på pause.

Festivalen var en skikkelig boost både internt og for alle som deltok. De fleste er nok ikke er klare til å bestille nå, men de kan la seg inspirere. Man kan godt si de er utålmodige og engster seg for at mulighetens vindu til å reise før studier og jobb her hjemme, skal lukke seg før de kommer seg på ‘den store turen’. Kilroy opplevde at festivalens største suksess var å få bekreftet at håpet og reisedrømmen fortsatt lever.

Temaer - Kilroy - Digital Travel Festival - September 2020
Noen av temaene under Kilroy`s digitale reisefestival (Bildekilde: Kilroy)

KILROY har for øvrig introdusert nye betingelser som gir kundene mulighet til å bestille nå og avbestille kostnadsfritt helt frem til 35 dager før avreise. Det betyr at vil du reise neste år så kan KILROY hjelpe til med planleggingen nå. En jorden rundt-reise krever litt forberedelser, så det anbefales å booke nå og dele optimismen om at vi alle snart skal få reise igjen.

Forster avslutter med at de vil fortsette å bygge på suksessen med digitale seminarer og allerede denne uken er det studier i utlandet som er tema med 12 foredrag om forskjellige emner på KILROY StudyAbroad Fair.

Psst … Har du lyst til å se alle webinarene fra Travel Festival? Klikk HER !

Flere saker om Kilroy finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn

(bildekilder: visitnc.com/related.dk)

På stjernejakt i det sørlige USA

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024