logo-white

20 år med global talentutvikling

Carlson Rezidor Hotel Group har i 20 år gjennomført årlige «Business Schools» for sine medarbeidere. Mer enn 27 000 ansatte har gjennomgått ulike treningsprogram, med fokus på talentutvikling. I forrige uke var medarbeidere fra hele verden samlet på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna for å feire 20 år med talentutvikling.

medarbeidersamling - Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel - Alna - oslo
Carlson Rezidor medarbeidere fra hele verden samlet på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna (Foto: Carlson Rezidor)
Jan Spooren (Carlson Rezidor)
Jan Spooren (Carlson Rezidor)

– Det startet i det små og har vokst seg stort og blitt en kjempesuksess over de siste 20 årene. Våre talenter har en sterk drivkraft for alltid å utvikle seg og sine talenter og det er vår oppgave som arbeidsgiver å tilrettelegge for talentutvikling, sier Jan Spooren, Director for People Development i Rezidor Hotel Group.

Carlson Rezidors første «Business School» ble avholdt i 1996. Målsettingen var å samle de ansatte, både til opplæring og til nettverksbygging. I dag arrangeres «Business School» ni til ti ganger i året — alltid på et av Carlson Rezidor Hotel Group sine 1400 hoteller verden over.

Internasjonal utvikling på Alna

I år ble skolen for første gang avholdt på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna. Nesten 170 medarbeidere deltok, fordelt på 16 ulike kurs.

– Vår Business School er et viktig verktøy for å sikre kontinuerlig talentutvikling og drive selskapet fremover. Nettverksbyggingen er også en viktig del av programmet. Medarbeiderne kommer sammen og forstår bedre hvilke selskapsverdier som er sentrale og hvordan man sammen kan nå målene, forteller Kristoffer Solstad, Rezidor Hotel Group sin HR-direktør i Norden.

Kristoffer Solstad (Carlson Rezidor)
Kristoffer Solstad (Carlson Rezidor)

Hotellselskapet er globalt, med hoteller i 115 land og områder over hele verden. Det gir de ansatte både internasjonale karrieremuligheter og verdifull kulturell innsikt i møte med gjester fra hele verden.

– Vi ønsker å gi våre medarbeidere stor variasjon med en rekke kurs og opplæringsprogrammer, blant annet servicekurs, salgsprogrammer, kursing i personlig utvikling, lederstil og innsikt i forretningsmodeller, for å nevne noe. Dette er viktig både for medarbeidernes personlige utvikling og for at vi skal være best mulig rustet til å gi gjestene våre de aller beste hotellopplevelser, uansett hvor i verden de besøker oss, sier Solstad.

Carlson Rezidors ulike foredrag og kurs på «Business School» oppdateres jevnlig for å holde tritt med utviklingen i markedet og for å innfri medarbeidernes og gjestenes forventninger.

Les flere nyheter om Carlson Rezidor HER og om Radisson Blu HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker