Appen er tilgjengelig på 19 språk og inneholder funksjoner som kart over flyplassen og budrunder på arrangementer sponset av Emirates. De siste 18 månedene har flyselskapet satset hardt på innovasjon og nyskapning i appen.

Emirates - App - 20 millioner nedlastninger - Dubai Airport
Emirates’ funksjonsrike app er blitt lastet ned over 20 millioner ganger (Bildekilde: Emirates Airline)

En solid satsing på nyttige funksjoner for reisende har fått Emirates’ egne app kalt Emirates til å nå en milepæl med 20 millioner nedlastninger på tvers av Apple Store, Google Play Store og Huawei AppGallery. Den største bruken av appen er i Afrika, Asia og GCC.

Innovative funksjoner

Appens hovedfunksjon kalles «Mine reiser». Her kan kundene enkelt booke flyvninger, og se og administrere sine reiser. Reisende kan også forhåndsbestille måltider dersom de har spesielle kostholdsbehov, oppgradere seteplassen og bestille hotell eller leiebil rett i appen. Ønsker man ekstra bagasje på reisen tilbys det et prisavslag på 20 prosent om bestillingen skjer via appen.

Reisende kan også logge inn med lojalitetsprogrammet Emirates Skywards i appen for å tjene Skyward Miles på flyvninger, eller bruke Miles til oppgraderinger. I appen har man også oversikt over hvor mange Miles man har og når disse går ut på dato.

Emirates er en av verdens best rangerte apper blant flyselskaper verden over. De siste 18 månedene har Emirates lansert flere funksjoner i appen for å perfeksjonere reiseopplevelsen for kundene sine, inkludert:

  • Lage spillelister bestående av filmer, TV-programmer og podcast som synkroniseres til kundens sete på flyet og underholdningssystemet ice.
  • Delta i budrunder på billetter til populære sport- og kulturarrangementer sponset av Emirates, verden over, ved bruk av Emirates Skywards-poeng.
  • Kart for å navigere seg rundt i Emirates’ hub på Dubai International Airport, og enkelt finne veien til gaten.
  • Førvisning av sete og kabin på din flyreise i 3D.

Den mest populære funksjonen i Emirates er å kunne se menyen om bord, mens de mest populære aktivitetene er å søke etter flyvninger, sjekke inn til sin flyvning og ha digitalt boardingkort. I gjennomsnittet blir mer enn 1 million månedlige innsjekker på Emirates-flyvninger gjort via mobiltelefon.

– At over 20 millioner Emirates-reisende har lastet ned appen viser at å fokusere og investere i gode kundeopplevelser og innovasjon lønner seg, sier Emirates Norgessjef, Terje Grue.

Kommentarer