logo-white

2018 – et travelt og utfordrende år for KILROY International A/S

Med en omsetning rett over 1,6 milliarder DKK leverte KILROY-konsernet et driftsresultat (EBITDA) på 24 millioner DKK.

2018 ble året der en rekke større prosjekter ble sluttført. Det har vært mye arbeid i forhold til å samle konsernets salg under ett system.

I tillegg har integrasjonen til et nytt finanssystem bydd på mange utfordringer. Disse endringene gir dog større fleksibilitet, skalerbarhet og forbedrer mulighetene til å samle opp verdifull data.

Lanseringen av ny hjemmeside for KILROY, sommeren 2018, var også et kjempeprosjekt. Flere forretningskonsepter i åtte land (åtte språk) skulle samles på en plattform. Resultatet viser nå helt klart at det var verdt innsatsen.

– Spesielt KILROYs danske selskap hadde et svært godt år i 2018, og leverer mer enn halvparten av konsernets omsetning. Dessverre har vi ikke sett de samme lovende taktene i en rekke av våre øvrige markeder, sier konsernsjef Claus H. Hejlesen.

– En av utfordringene i 2019 blir derfor å gjenvinne det tapte og øke inntjeningen i de øvrige markedene, enten organisk eller ved oppkjøp.”

Nettopp på M&A-siden økte konsernet i 2018 sin eierandel i finske Frank Students fra 49% til 70%. Winberg Travel ble i tillegg kjøpt opp og opererer nå som en del av Jysk Rejsebureau i det svenske markedet.

NØKKELTALL

KILROY-konsernet20182017201620152014
DKK mio.DKK mio.DKK mio.DKK mio.DKK mio.
Nettoomsetning1,6201,6601,6101.5681.503
Driftsresultat (EBITDA)2440525249
Resultat før skatt (EBT)645675148
Medarbeidere (FTE)415383369348336


Hva med Norge?

KILROY i Norge fikk det utfordrende og opplevde svikt i omsetningen.

– En konsekvens av å først nullstille og så gjenoppbygge hjemmesidene, sier daglig leder Flavia Forster.

– Men vi er positive for året som kommer. Når vi ser hva våre danske kollegaer har fått til, så venter vi at det norske markedet også skal følge på om vi gjør de rette tilpasningene nå, fortsetter hun.

Konkurransebildet er som før preget av online, men selskapet satser fortsatt på personlige møter og bestillinger i butikk.

– Det koster litt ekstra å drifte slik nå i denne bransjen, men pendelen vil svinge tilbake, og veiledning i forhold til for eksempel kvalitet, innhold og trygghet på reisen er vår ekspertise, sier Forster til slutt.

NØKKELTALL

KILROY Norway AS20182017201620152014
NOK mio.NOK mio.NOK mio.NOK mio.NOK mio.
Nettoomsetning286310297299314
Driftsresultat (EBITDA)1,45,68,612,613
Resultat før skatt (EBT)1,66,08,812,513,4
Medarbeidere (FTE)4744394247

KILROY-konsernet driver virksomhet i Belgia, Danmark, Finland, Nederland, Island, Norge, Polen og Sverige. Salget skjer gjennom seks brands: BENNS, Frank, ISIC, Jysk Rejsebureau, KILROY og Winberg Travel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Padling er populært, her fra Sørenga i Oslo (Foto: Marius Dalseg/DNT)

Slik blir det påskestemning der du er

(kilde: travelmarket.dk)

Dansk Flyprisindex – Uge 16 2024

(fotokilde: goturkiye.com)

Utenfor allfarvei i Tyrkia: Dra på roadtrip langs Antalyakysten

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen