logo-white

600 superselgere til Nord-Norge: Tidenes største reiselivssatsing i Norge

Hvert år samler reisebyråkjeden Dertour rundt 600 av sine beste selgere for å utforske en ny feriedestinasjon. I år går turen til Nord-Norge.

Fra Lofoten (©otoerres)
Fra Lofoten (©otoerres)



Dertour Academy er et av de største arrangementene for reisebyråansatte i Tyskland, Østerrike og Sveits. Det er første gang NordNorsk Reiseliv AS, Fjord Norge og Innovasjon Norge, og går sammen om å være vertskap for et så stort og omfattende tiltak.

Det er lettere å selge noe man selv har opplevd. I disse dager er de 600 selgerne på 34 visningsturer i Nord-Norge, arrangert i tett samarbeid med lokale destinasjonsselskap og reiselivsaktører. Både selgere, agenter og presse samles til slutt på et større arrangement i Tromsø 4. og 8. desember.

Størst i Tyskland

– Dette arbeidet er en del av en langsiktig strategisk satsning mot et av våre viktigste markeder. Først jobbet vi aktivt med å øke antall produkter og destinasjoner i Dertour sine feriekataloger. Steg to er å være vertskap for Dertour Academy, får å vise frem de mange storslåtte opplevelsene i vår region. Attraktive konsepter og verdifulle kundereiser markedsføres tungt inn mot Dertour og deres kunder, sier Arne Trengereid, adm.dir. i NordNorsk Reiseliv AS.

– At reisebyråansatte har høy kunnskap om våre produkter er helt avgjørende for oss. 96 % av den tyske befolkningen går fortsatt til et reisebyrå når de skal planlegge sin ferie, legger Trengereid til.

Fordyper seg i Norge

Arrangementet tilbyr både utflukter, seminarer, workshops og faglige diskusjoner. Det blir også gjennomført visningsturer over hele landet, med hovedvekt på Fjord-Norge og Nord-Norge.

– Vi ønsker gjennom dette prosjektet å tilby førstehåndsopplæring i hvordan man selger og promoterer Norge som reisemål. De 600 selgerne er plukket ut blant 11.000 reisebyrå, og over 80 prosent av deltakerne besøker Norge for første gang. Dette er derfor en unik mulighet for oss å vise frem våre produkter og destinasjoner til viktige selgere i et av våre største reiselivsmarkeder, sier Kristian Jørgensen i Fjord Norge.

– Vi håper arrangementet skal stimulere til salg av flere ferier til Norge og øke kunnskapsnivå om Norge som ferieland i den tyske reiselivsbransjen, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

– Sammen med våre partnere i FjordNorge og NordNorsk Reiseliv AS ønsker vi å få frem den komplette verdien ved en norgesferie, samtidig som vi ønsker å gi et godt og varig inntrykk hos deltakerne, avslutter Tuftin.

Fakta om Dertour

  • Dertour omsetter årlig for ca. 6 milliarder NOK
  • Med en årlig produksjon på over 70 ulike kataloger med reiselivsprodukter fra hele verden, er Dertour en av de største turoperatørene i Tyskland og Østerrike.
  • For Innovasjon Norge, FjordNorge og NordNorsk Reiseliv AS er Dertour en av de viktigste og største samarbeidspartnere i det tyske markedet.
  • Dertour har et bredt spekter av rundreiser i Norge og er representert i alle reisebyråer i Tyskland og Østerrike.

Dertours nettsider finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Padling er populært, her fra Sørenga i Oslo (Foto: Marius Dalseg/DNT)

Slik blir det påskestemning der du er

(kilde: travelmarket.dk)

Dansk Flyprisindex – Uge 16 2024

(fotokilde: goturkiye.com)

Utenfor allfarvei i Tyrkia: Dra på roadtrip langs Antalyakysten

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen