Ny meny, nye og mer behagelige stoler, fleksible løsninger, samt ny economy extra klasse og wifi blir Air France`s nye kort i kampen om businesskundene på de korte og mellomlange flyvningene. – Stikkordet er markedets beste produkt, sa Air France – sjef Frédéric Gagey da planene ble presentert i Paris.
Air France satser på å vinne “slaget” om businesskundene på de korte og mellomlange flyvningene.
Satser over 50 millioner euro
I april 2015 starter arbeidet med å skifte ut hele 7800 seter i selskapets kort og mellomdistansefly av typene Airbus A 319 og A 320. Samtlige fly vil få nye, behagelige skinnseter i alle billettklasser. Arbeidet skal være ferdig i første halvdel av 2016.
Samtidig (april 2015) lanseres det en ny meny for de business reisende på kort og mellomdistanse. På business class vil de reisende bli tilbudt en full frokost om morgenen på samtlige ruter, samt snack`s eller kalde måltider resten av dagen.
Den samlede prislappen løper opp i 50 millioner euro (rundt 470 millioner NOK).
Inn i WiFi-alderen
Air France vil neste år også ta steget inn i WiFi-alderen – foreløpig kun på “testplanet”. To av selskapets Airbus A 320 fly vil få montert WiFi -utstyr for testing og utprøving. Prosjektet er et samarbeide med telekomleverandøren Orange.