Air France og KLM har gjort et bredt spekter av Covid-19 forholdsregler for å sikre at flyene er trygge for passasjerer og ansatte. Og innsatsen blir verdsatt av ni av 10 kunder.
Self Service - innsjekking - Air France - Paris CDG
Self service innsjekking på Paris CDG (pressebilde: air france/klm)

– Ni av 10 kunder som reiste med oss fra Nord-Europa i sommermånedene, vurderte våre helse- og hygienetiltak som gode, veldig gode eller utmerkede. Vi er glade for å se at skandinaviske reisende setter pris på helse- og sikkerhetstiltakene vi har iverksatt, sier Gauthier Le Masne, kommersiell direktør i Nord-Europa.

Gauthier le Masne de Chermont - kommersiell direktør - Air France KLM
Gauthier le Masne de Chermont (Pressebilde: Air France KLM)

For Air France og KLM er velvære og helse for passasjerer og ansatte topp prioritet. Flyselskapene har gått gjennom alle deler av kundereisen – fra avgang til ankomst – for å skape en trygg reise.

Dette er noen eksempler: Minimere eksponering og kontakt med ansatte og andre reisendeSørge for at fly rengjøres og desinfiseres dagligAlle passasjerer og ansatte må bære ansiktsmaske under ombordstigning og under flyturenLuft om bord er delvis frisk utenfra og delvis filtrert via HEPA-filtre.

Disse filtrene fanger opp 99,9% av virus og bakterier inkl. Koronavirus. Luften beveger seg fra over setet til gulvet.

– Vi har tilpasset prosessene våre til de nye forholdene slik at kundene våre kan fly trygt til deres endelige destinasjon. Vår hovedprioritet er at passasjerene våre føler seg trygge når de reiser med oss, sier Gauthier Le Masne.

I en verden med stadig endring, der grenser åpnes og lukkes samtidig som nye regler blir implementert, forstår Air France og KLM at det er vanskelig å planlegge og bestille flyreiser. Derfor har vi også nylig oppdatert vår kommersielle policy som gir full fleksibilitet ved bestilling, ombooking og refusjon.

– Vi ønsker å tilby våre kunder full fleksibilitet for å kunne endre eller til og med kansellere bookingen deres gratis. Våre kunder må være trygge på at booking med Air France og KLM gir dem den fleksibiliteten som trengs i disse usikre tider, sier Gauthier Le Masne, kommersiell direktør i Nord-Europa.

Full fleksibilitet gjør det mulig for kundene å: Endre bookinger, dato eller destinasjonBe om et verdikupong for fremtidig reise med opptil 15% ekstra verdiBe om full refusjon i kontanter.

Datoer og detaljer å huske på: 31. oktober 2020: før denne datoen må du foreta den nye bestillingen ved hjelp av verdikupongen for å dra nytte av opptil 15% ekstra verdi15. juni 2021: før eller på denne datoen må du benytte reisen som du har bestilt med en verdikupong som drar nytte av opptil 15% ekstra verdi31. mars 2021: reglene for full fleksibilitet gjelder for kunder med en planlagt reisedato før eller på denne datoen.

For en trygg reise: Sjekk alle regler og oppdateringer fra offisielle nettsteder relatert til helse, pass, visum, karantene osv. for alle land på reisen. https://airfrance.traveldoc.aero/ or https://klm.traveldoc.aero/Sjekk inn via mobil eller hjemmeTa med nok ansiktsmasker, desinfiseringsmiddel, skriv ut alle nødvendige dokumenter og en penn hvis du trenger å fylle ut skjemaer eller signere dokumenterAIRFRANCE og

KLM avganger fra Norge i oktober:

  • Fly fra Bergen til Amsterdam: 13-17 avganger i uken
  • Fly fra Kristiansand til Amsterdam: 5-7 avganger i uken
  • Fly fra Oslo til Amsterdam: 19-26 avganger i uken
  • Fly fra Oslo til Paris: 3-7 avganger i uken
  • Fly fra Stavanger til Amsterdam: 14-25 avganger i uken
  • Fly fra Torp til Amsterdam: 4 avganger til uke 41, flyruten blir så stengt til 28 mars 2021
  • Fly fra Trondheim til Amsterdam: 7-14 avganger i uken
  • Fly fra Ålesund til Amsterdam: 4-7 avganger i uken

Flere saker om AirFrance KLM finner du HER og HER

Kommentarer