Air France-KLM-gruppen og Amadeus inngår en innovativ distribusjonsavtale for NDC. Avtalen innebærer at NCD-basert innhold fra Air France-KLM kan gjøres tilgjengelige for reisebyråer via Amadeus Travel Platform og dennes NDC-tilpassede løsninger. For å få tilgang til NDC-innhold fra Air France-KLM, må reisebyråene inngå bilaterale avtaler med Air France-KLM og Amadeus.

Reisebyråer får tilgang til Air France-KLMs NDC-innhold via Amadeus Travel Platform (bildekilde: KLM)

– Vi er svært glade for at vårt NDC-innhold snart kommer til å være tilgjengelig for Air France – KLMs partnerbyråer via Amadeus-plattformen, sier Pieter Bootsma, Chief Revenue Officer Air France-KLM.

– NDC er et viktig innovasjonsområde for Air France-KLM, ettersom det gjør det mulig for våre kunder å dra nytte av mer attraktive og spesialtilpassede tilbud, som for eksempel sammenhengende prising og skreddersydde pakker. Denne avtalen er viktig steg i vår distribusjonsstrategi, og kompletterer vårt eksisterende distribusjonsnett for NDC, spesielt for reisebyråer med et høyere servicebehov, som forretningsreisebyråene.»

Dette er en ytterligere viktig milepæl i Amadeus NDC [X]-program, som samler flyselskaper og reisebyråer verden over for å sammen drive NDC fremover.

Nå, mer enn noen gang tidligere, er det behov for samarbeid på tvers av hele bransjen, og ha automatiserte, skalerbare og godt integrerte totalløsninger, slik at man både kan booke og endre og håndtere hele bestillingen effektivt.

– Vi er glade for å utvide vårt langvarige partnerskap med Air France-KLM-gruppen for å kunne levere innovative og moderne salgsløsninger. Dette er et viktig steg på vår NDC-reise, sier Decius Valmorbida, President Travel Unit, Amadeus.

– Dette er et bevis både på styrken i vår teknologi og på vår samarbeidsstrategi, hvor vi bygger et holdbart rammeverk som gir verdi både for flyselskaper, reisebyråer og den enkelte reisende, alt for å oppnå bransjens visjon for moderne reisehandel.»

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer