logo-white

Alitalia revitalisert med ny profil

Alitalia har presentert sin “nye giv” med nytt brand, fargeskjema og visuell identitet. presentasjonen skjedde på Fiumicinoflyplassen utenfor Roma. Tilstede var Italia`s statsminister, den nye storaksjonæren Etihad Airways, internasjonal presse og 1500 ansatte.

Alitalia`s nye "look" (AI)
Alitalia`s nye “look” (AI)

Alitalia har de siste årene blitt “filleristet” sånn økonomisk sett. Kriseløsningene har nærmest etterfulgt hverandre etter samlebåndprinsippet og selskapet gikk vel egentlig konkurs for noen år siden.

I 2014 kom Etihad Airways inn på eiersiden. Det arabiske flyselskapet stilte strenge krav og det kronisk kriseramte flyselskapet måtte igjennom enda en hestekur. Denne skal nå være gjennomført og selskapet ser fremover – sier de.

Sist uke var det presentasjon av Alitalia`s første fly i selskapets nye farger. Flyet – en Airbus A 330 ble etterpå satt inn på ruten mellom Roma og Etihads hovedbase i Abu Dhabi.

Flere internasjonale medier har antydet at det kan gå mot en “skilsmisse” mellom Alitalia og den tidligere storeieren Air France KLM, samt Skyteam-alliansen. Årsaken skal være Etihad Airways inntreden på eiersiden og det arabiske flyselskapets planer om en ny allianse i egen regi.

Les også: Alitalia looks at the future and unveils its new brand, new livery and New visual Identity

Se flere bilder fra presentasjonen på Fiumicinoflyplassen utenfor Roma

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(kilde: travelmarket.dk)

Dansk Flyprisindex – Uge 16 2024

(fotokilde: goturkiye.com)

Utenfor allfarvei i Tyrkia: Dra på roadtrip langs Antalyakysten

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen

(Bildekilde: Amadeus)

Bærekraftig drivstoff – hvilken rolle spiller det for avkarboniseringen av luftfarten?