Refundits mobile løsning gjør det mulig for reisende å kreve momsrefusjon digitalt. På denne måten unngås unødvendig papirarbeid og køer på flyplassen.

Hele 90 % (23 mrd. euro) av alle momsrefusjoner per år betales aldri tilbake til turistene over hele EU[1]. Dette er en av årsakene til at Amadeus Ventures (Amadeus’ investeringsprogram for startups) nå investerer 9,8 millioner USD i Refundit. Dette er Amadeus Ventures’ fjerde investering i år.

– I Amadeus er vi stadig på utkikk etter nye muligheter til å gjøre det enklere for reisende, Vi er veldig fornøyde med å kunne ønske Refundit velkommen til Amadeus-familien, og gleder oss til å samarbeide for å oppnå den sårt tiltrengte forbedringen for reisende, sier Stefan Ropers, direktør for strategisk vekst i Amadeus, som også kommer til å sitte i Refundits styre.

Investeringen i Refundit er i tråd med Amadeus’ strategiske mål om å gjøre det enklere for reisende å reise, og tilby den mest praktiske reiseopplevelsen.

Allerede i 2014 ble Amadeus Ventures lansert for å drive innovasjon i reiselivsbransjen og samarbeide med startups som Refundit. Etter dette har Amadeus introdusert reiselivsbransjen for over 150 startups og utviklet mer enn 20 felles prosjekter sammen med sine porteføljeselskaper.

Amadeus Ventures går inn med minoritetsinvesteringer på et tidlig stadium i startups som opererer i krysningspunktet mellom reiser og teknologi.

Programmet er på jakt etter fremstående gründere globalt som har utviklet et levedyktig produkt og som allerede har noen kunder å jobbe med. I tillegg til finansieringen får porteføljeselskapene tilgang til Amadeus’ ekspertise, kunder og teknologi.

[1] Ifølge en undersøkelse utført av Adkit

Flere saker om Amadeus finner du HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer