Den nye avtalen mellom Amadeus og Air India er et viktig utgangspunkt for et utvidet og langsiktig samarbeid mellom begge selskapene.

Reiseselgere i India får tilgang til flyselskapets internasjonale innhold, mens reiseselgere i resten av verden får tilgang til hele spekteret av Air Indias tilbud – både innenlands- og utenlands.

Den dynamiske indiske reiselivsbransjen har gjennomgått en unik forvandling de siste årene. Både kjøpekraften og antall reiser øker, og det samme gjør forventningene hos de reisende. For at flyselskapene skal kunne nyttiggjøre seg denne økte etterspørselen og nå sitt fulle potensial, vil partnerskap med ledende globale aktører være helt avgjørende.

Derfor er Amadeus og Air India glade for at flyselskapet nå vil kunne dra nytte av verdens største og mest mangfoldige nettverk av reiseselgere gjennom bruk av den beste teknologien for profesjonelt reisesalg – med utgangspunkt i Amadeus Travel Platform.

Samarbeidet vil bidra til å akselerere flyselskapets vekst i 2020 og årene som kommer, noe som er et viktig steg mot flyselskapets visjon og en utvidelse av relasjonen med Amadeus.

Meenakshi Mallik, Commercial Air Director i Air India, uttaler:

– Vi er stolte over å fornye partnerskapet med Amadeus som et ledd i vår globale vekststrategi. Vi håper dette er første skritt på et videre vellykket samarbeid, og ser frem til å jobbe tettere med Amadeus for å gi reisebyråer og reisende et enda bedre tilbud fremover”.

Cyril Tetaz, Executive Vice President for Airlines, Asia Pacific, sier:

– Vi er glade over å igjen kunne samarbeide med Air India og spille en positiv rolle i flyselskapets vekststrategi. Amadeus’ enkle, åpne og fleksible systemer vil gjøre det mulig for Air India å eksperimentere, samarbeide og lansere nyskapende løsninger og produkter som både tilfører verdi til kundene og skaper ytterligere salgsmuligheter”.

Amadeus har inngått en rekke viktige strategiske avtaler i India de siste månedene. I tillegg til Air India har også blant andre Spice Jet og Vistara blitt en del av selskapets samarbeidsselskaper. I tillegg har Indigo og Go Air inngått IT-avtaler med Navitaire, et selskap i Amadeus-gruppen.

Amadeus har også strategiske partnerskap med noen av de største aktørene innen salg av reiser i India, som Cleartrip, MakeMyTrip, Goibibo, Yatra og PayTM, samt flere av de ledende hotellaktørene, som Oberoi, Taj, ITC Hotels og The Leela Palaces. I tillegg bruker både Indira Gandhi International Airport og Rajiv Gandhi International Airport Amadeus’ ledende IT-teknologi for flyplasser.

Kommentarer