Dagene 5.–6. april arrangerer Amadeus hackaton sammen med reisebyrået Berg-Hansen. I 24 intensive timer samles 100 deltakere i Oslo for å utforske nye løsninger på en av reiselivsbransjens største utfordringer – bærekraft.

Å være med på å sponse hackaton på ulike områder av reiselivsbransjen er en del av Amadeus’ omfattende satsing på innovasjon. Ved å samle innovatører, gründere, bransjeeksperter og investorer kan man utforme nye løsninger for både de reisende, miljøet og reiselivsbransjen.

– Innovasjon er ikke et enmannsshow, sier Torild Schøien, prosjektleder og ansvarlig for hackathon arrangementet fra Amadeus sin side.

– Nye ideer og løsninger blir skaptnår personer med forskjellig bakgrunn og kompetanse møtes i et kreativt og stimulerende miljø. Reiselivsbransjens fremtid vil handle om digitalisering, innovasjon og bærekraft, noe som gjør dette initiativet ekstra relevant.


Bedrifter er under økende press for å forbedre bærekraftarbeid og rapportering. Samtidig har forbrukerne blitt mer bevisst på bærekraft og tar hensyn til dette i kjøpsbeslutningen.

Denne trenden gjelder også reiselivsbransjen; derfor er det viktig at reiseselskapene gjør det som er nødvendig for å tilby de reisende nye tjenester som oppfyller behovene deres.

– Vi er veldig glad for å kunne arrangere denne hackatonen sammen med Berg-Hansen, sier Ulla Persson, konstituert General Manager i Amadeus Scandinavia.

– Å samarbeide med et reisebyrå som vet hvilke krav kundene stiller, og hva som skal til for å oppfylle disse kravene, gir de beste forutsetningene for at hackatonen resulterer i innovasjoner som kan bli til virkelighet, og ikke bare bli værende på idéstadiet.


Hackatonen «Let’s Make Travel Sustainable» går av stabelen 5.–6. april hos Berg-Hansen i Oslo.