Amadeus har innledet et samarbeide med konsulentselskapet KPMG for å forenkle de administrative prosessene for globale forretningsreiser.

Tidligere undersøkelser i regi av GBTA (Global Business Travel Association) viser at forretningsreiser trolig vil beløpe seg til hele 16,5 milliarder kroner i 2022. Dette er basert på den årlige økningen i forretningsreiser, og jo flere som kjøper forretningsreiser, desto viktigere blir det for reisebyråene å gjøre det enklere å reise i jobben — både for bedriftene og de reisende.

Ved å kombinere teknologiene til Amadeus og KPMG vil bedrifter og ansatte kunne bestille sine forretningsreiser og få hjelp til visumsøknader, avgifter, utlegg og annet som trengs før, under og etter reisen — alt i en og samme løsning.

– Samarbeidet handler om å føre sammen teknologi for bestilling av reiser for å kunne tilby en mer integrert og kostnadseffektiv tjeneste for bedriftene, samt sikre at det brukes optimale data til regeloverholdelse, analyse og rapportering, sier Marc Burrows, Partner og Head of Global Mobility Services i KPMG.

Målet med denne løsningen, som nå implementeres for kundene som allerede bruker tjenestene til Amadeus og KPMG, er å gi en helhetlig opplevelse av forretningsreiser for så vel bedrifter som ansatte, noe som sparer både tid og penger.

Flere saker om Amadeus finner du HERFlere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer