De tre selskapene har samarbeidet om å kunne tilby bestillinger av American Airlines’ NDC-baserte innhold hos American Express Global Business Travel, ved hjelp av Amadeus’ nye grensesnitt Travel API. Målet er å kunne tilby full funksjonalitet for hele bestillingsprosessen fra A til Å, inkludert avbestillinger, endringer og salg av tilleggstjenester, når disse elementene når et skalerbart produksjonsnivå.
At tre ledende bransjeaktører har samarbeidet, viser hvor viktig nettopp dette er for å skape større kundeverdi og flere valgmuligheter for de reisende.
– Vi i American Airlines ønsker å tilby kundene våre en opplevelse som er unik for både oss og dem, og ved hjelp av NDC kan vi gjøre nettopp det, sier Alison Taylor, Senior Vice President Global Sales & Distribution i American Airlines.
– Dagens milepæl er et stort steg i riktig retning for å gjøre NDC-basert innhold allment tilgjengelig via byråer som bruker Amadeus’ plattformer.
Les også: American Airlines, American Express Global Business Travel and Amadeus complete live NDC bookings