På nyåret vekket Apollo nordmenns reiselyst ved å dekke hele Nationaltheatret stasjon med bilder av Hellas. Utstillingen skapte et enormt engasjement i sosiale medier, og nå følger reisearrangøren opp med nok en nyskapende markedsføringsmetode.
Etter stor suksess med PR-stuntet på Nationaltheatret, følger Apollo nå opp suksessen med et nytt produkt i samarbeid med Clear Channel. Denne gangen har reisearrangøren valgt å dekorere trappene på T-banestasjonene ved Jernbanetorget og Stortinget.
– Apollo har ved sine siste kampanjer hos Clear Channel vært flinke til å benytte seg av kreative løsninger for å skape ekstra oppmerksomhet — det har de også vært denne gangen. Clear Channel ønsker hele tiden å utvikle nye produkter — i den forbindelse har Sporveiene godkjent en test, hvor vi folierer trappene fra Stortinget T-banestasjon til Eger Torget/Karl Johan og fra Jernbanetorget opp mot et av Norges største kjøpesenter, Oslo City. Vi syntes det er svært gledelig at en annonsør som Apollo ønsker å teste et slikt produkt og ser verdi av de kreative mulighetene i utendørskanalen, sier Henrik Klouman, Senior Sales Executive i Clear Channel Norge.
Selv kunne ikke reisearrangøren selv vært mer fornøyd med plasseringen: For når solsultne, trøtte nordmenn løper til og fra jobb i en hektisk hverdag vil de ikke bare møtes av et positivt syn, men også et tydelig budskap: Apollo tar deg et steg nærmere ferien!
– Som reisearrangør har man en stor fordel fordi man selger noe positivt, dermed kan vi også tillate oss å være litt lekne i måten vi viser frem varemerket på. Utstillingen på Nationaltheatret skapte et enormt engasjement, og det ga virkelig mersmak å kommunisere med kundene på en ny måte. Vi gleder oss til videre samarbeid med Clear Channel, sier Marcus Lundgren, Head of Sales and Marketing i Apollo.