Høstens storsatsning på Dubai og UAE førte til en nesten firedoblet volumøkning for Apollo sammenliknet med fjoråret. Flertallet av passasjerene er helt nye Apollokunder.

For Apollo har målet med satsningen vært å gjøre Dubai mer tilgjengelig for skandinaviske reisende og løfte det frem som et konkurransedyktig alternativ til tradisjonelle vinterdestinasjoner. Gjennom et tett samarbeid med Emirates har de kunnet tilby et nytt prisbilde på reiser til Dubai — og etter lanseringen tidlig høsten 2015 har det vist seg at oppskriften var en suksess.

Foruten om salgsmessige fremganger — syvdoblet sammenliknet med året før — har satsningen også resultert i en helt ny kundegruppe for reisearrangøren. Hele 57 prosent av de norske Dubai-passasjerene var førstegangsreisende med Apollo*.

Satsningen er helt i tråd med Apollos strategi om å samarbeide tettere med rutefly for å redusere risiko og øke fleksibiliteten, samtidig som man løfter frem et nytt syn på pakkereiser som et fleksibelt og moderne kvalitetsprodukt, både når det gjelder fly og hotell. Blant annet reiser Apollos charterkunder fra København med Emirates superjumbo A380.

Les også: Verdens største fly har landet i København

– Vi er svært fornøyd med den sterke starten på høsten og fortsetter vårt fokus på Dubai som et attraktivt og rimelig alternativ for nordiske reisende. Det er spesielt gledelig at vi tiltrekker oss helt nye kunder med vår investering i Dubai, sier Leif Vase Larsen, Nordisk sjef i Apollo.

Les også:

Apollo tilbyr reiser til hele seks ulike reisemål i De forente arabiske emirater; Dubai, Ras Al Khaimah, Fujairah, Abu Dhabi, Ajman og Sharjah, alle med direktefly til Dubai. Totalt inngår 26 hoteller i årets høst-, og vinterprogram.

Kommentarer