Arild Kaale er ansatt som ny Chief Commercial Officer i Hurtigruten. Han har bred erfaring fra tilsvarende funksjon i flere ulike deler av Telenor-konsernet, og tiltrår stillingen i Hurtigruten 1. september.

Arild Kaale (KL Hurtigruten)

Arild Kaale (KL Hurtigruten)

Arild Kaale kommer til Hurtigruten etter 15 år i Telenor-systemet, hvor han har hatt ulike roller i telekonsernets globale virksomhet. Kaale har i sine tre siste posisjoner vært CCO Telenors innovative avdeling i Montenegro (tidligere Promonte); Grameenphone, Telenors forretninger i Bangladesh med 52 millioner kunder, og sist i Telenor Sverige, med nær 12 milliarder kroner i omsetning.

– Jeg er svært glad for å kunne annonsere at Arild Kaale blir en del av Hurtigrutens team. I tillegg til hans brede og omfattende internasjonale erfaring innen telecom har Arild også sin bakgrunn innen reiseliv. Han startet sin karriere i SAS og United, med engasjementer både i Sverige og i USA. Han blir en svært viktig brikke i det avgjørende arbeidet med å ytterligere øke Hurtigrutens topplinje, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

Arild Kaale ser fram til å overta det kommersielle ansvaret i et av verdens ledende selskaper innen opplevelsesbasert reiseliv.

Hurtigruten er en svært sterk merkevare i Norge og Norden, men også globalt. Selskapet har vært gjennom store forbedringer de siste årene, og jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet med lede den kommersielle innsatsen framover, sier Arild Kaale.

Kommentarer