logo-white

Avinor tek ansvar for vidare drift ved Fagernes lufthamn, Leirin

Fagernes lufthavn drives videre som ren charterlufthavn av Avinor frem til en annen operatør overtar. Det foreslår Samferdselsdepartementet. – Vi vil gjere det mogleg for reiselivet i Valdres og Hallingdal å halde fram med chartertrafikken. Avinor tek ansvar for drifta dei første åra. Frå 2019 legg vi opp til at lokale krefter overtek ansvaret for lufthamna, sier statssekretær i Samferdselsdepartementet, John-Ragnar Aarset.

Avinor skal drive Fagernes lufthamn frem til andre aktørar overtar.

Regjeringa foreslår for Stortinget at Avinor AS skal drive Fagernes lufthamn som en ren charterlufthavn frem til 1. januar 2019.

– Tre år er ein tilstrekkeleg lang periode til at lokale aktørar kan overta ansvaret frå 2019. Dette er og er i tråd med målet til regjeringa om at kommunar og private aktørar skal delta i lufthamnutviklinga, seier Aarset.

– Vi har lagt vekt på at reiselivet i Valdres og Hallingdal skal få konsentrere seg om å kapre kundar og tilreisande dei nærmaste åra, medan Avinor tek ansvaret for drive sjølve flyplassen. Vi har lytta til dei lokale kreftene når dei har fortalt oss, at dei reknar med å få til ein kraftig vekst i talet på charterturistar. Nå får dei denne sjansen. Og så er det naturleg at dei lokale aktørane rustar seg for å ta ansvar for drifta sjølv når det har gått nokre år, seier Aarset.

Dersom lokale aktører ønsker å overta før 2019, skal Avinor avvikle sin drift.

Deler driftskostnader

I 2016 skal Avinor dekke driftskostnadene for lufthavnen. I 2017 skal lokale aktører dekke deler av disse og i 2018, halvparten av Avinors kostnader.

Løsningen forutsetter at Luftfartstilsynet forlenger den dispensasjonen lufthavnen har idag frem til til 2019.

Avinors rapport lagt til grunn

Avinor leverte i juni en rapport til Samferdselsdepartementet om driftsalternativer for Fagernes lufthavn. Denne konkluderte med:

“Fra og med 01.04.2016 opphører FOT-rutene på Fagernes lufthavn, Leirin. Som følge av dette vil Avinor be departementet vurdere fremtidig eierskap og drift av Fagernes lufthavn som en ren charterflyplass. Fra lokalt hold er det interesse for å opprettholde flyplassen som en mulig sesongmessig charterflyplass. Formålet med dette er å ivareta den lokale satsingen på vinterskiturister”.

– Når FOT-rute tilbudet opphører 1. april neste år, vil vi starte prosessen med å sesongstenge lufthavna frem til vintercharteroperasjonen starter neste vinter. Charteroperasjonen avhenger selvsagt av at Luftfartstilsynet opprettholder dispensasjonen. Vårt hovedfokus fremover blir derfor å drifte lufthavna på en god måte frem mot stengning, for så å ta opp igjen driften når vinterchartersesongen starter opp, sier divisjonsdirektør i Avinor, Margrethe Snekkerbakken.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen

(Bildekilde: Amadeus)

Bærekraftig drivstoff – hvilken rolle spiller det for avkarboniseringen av luftfarten?

Seks  av ti båtskader i fjor var havarier. Nå starter en ny båtsesong (Fotokilde: Frende forsikring)

Påsken er sesongstart på sjøen: Båtskader for 660 millioner i fjor

(Photo by Mark König on Unsplash)

Hvor drar nordmenn på gamblingferie?