Awaze ble under reisemessen ITB Berlin lansert som det nye firmanavnet til Europas ledende virksomhet innen organisert ferieboligutleie og ferieparker. lant varemerkene under Awaze-paraplyen finnes Novasol, og Cottages.com.

Henrik Kjellberg (bilde: awaze.com)

Det var under et foredrag på ITB Berlin at Awaze sin toppsjef, Henrik Kjellberg, fortelle at gruppen som omfatter varemerkene cottages.com, Hoseasons, James Villa Holidays, Landal GreenParks og Novasol, har fullt fokus på å bruke sin størrelse og tyngde for å levere de beste ferieopplevelsene for sine partnere, gjester og ansatte. Dette som del av en tydelig visjon om vekst.

– Awaze sin portefølje inneholder noen fantastiske varemerker, og med etableringen av en ny bedriftsidentitet og ledergruppe vil vi kunne dele lærdom på tvers av bedriftene, utvikle løsninger for teknologiske synergier og dermed øke tempoet mens vi vokser. Markedet for selvbetjente ferieopphold er stort, og vi er utrolig godt rustet til å imøtekomme denne etterspørselen, forteller han.

I tillegg til Kjellberg, består det nye London-baserte Awaze-teamet av CTO Álvaro de Nicolas og CFO Liliana Solomon. Sammen har de utviklet en fempunkts konsernstrategi med fokus på å styrke varemerkene, implementere teknologi i verdensklasse, øke selskapets portefølje gjennom oppkjøp og organisk vekst, samarbeide på tvers av varemerkene samt utvikle en god bedriftskultur for hele gruppen.

Varemerkene i Awaze-gruppen genererer hvert år bruttoinntekter på over 1,8 milliarder euro, sender mer enn åtte millioner gjester på ferie og tilbyr mer enn110,000 overnattingssteder i 36 land.

– Selv om selskapets paneuropeiske dimensjon er viktig, vil Awaze og dets varemerker forbli lokalt forankret for eiere og lokalsamfunn i de områdene de opererer i, sier Kjellberg.

– Ingen andre virksomheter innen organisert ferieboligutleie tilbyr vår kombinasjon av internasjonal rekkevidde og lokal kunnskap, kompetanse og service. Eiere ønsker samme personlige relasjon enten de er i Kroatia, Cornwall eller København. Derfor forplikter vi oss fortsatt til å tilby genuin lokal service ved siden av vår sentrale gruppestruktur, forteller han.

Varemerkene i Awaze sin portefølje var tidligere eid av Wyndham Worldwide før de ble solgt til Platinum Equity i mai 2018.

Les mer om Awaze på gruppens egne nettsider HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer