Nordiske flypassasjerer er klimabevisste, viser KLMs årlige bærekraftundersøkelse. Dessverre er det få reisende som kjenner til hvordan flyselskaper faktisk jobber i sin kamp for bærekraftighet eller hvordan man i det hele tatt booker «grønne flybilletter».
For KLM, som for tolvte året på rad rangeres som verdens mest bærekraftige flyselskap i følge Dow Jones Sustainability Index, har dette temaet lenge vært i fokus. Flyselskapet var blant annet først i verden med å fly kommersielle reiser på biodrivstoff.
I seks kortfilmer går KLM bak kulissene i sitt arbeid med bærekraft og forteller om hvordan selskapet gjennom hele verdikjeden, fra kabinmaten til drivstofforbruket, tenker klimavennlig. Kampanjen startet den 31. august og foregår i Danmark, Finland, Norge og Sverige frem til den 23. september.
Tema:
1.Biodrivstoff
2.Mat ombord
3.Business-reiseren
4.Klimakvoter
5.Vektreduksjon
6.Fremtidens fly
Kampanjens nettsider finner du HERÂ – Flere saker om biodrivstoff finnes HER og om KLM HER