På vei ut av krisen, velger et av Norges største reisebyråer å styrke seg i Bergen og ansetter nå en daglig leder for denne satsingen. – Når bransjen blir mer og mer global, blir også behovet for lokal ekspertise og service enda sterkere, sier daglig leder i Berg-Hansen i Bergen, Vivi Aronsen.

Vivi Aronsen - daglig leder - Berg-Hansen - Bergen
Vivi Aronsen, daglig leder for Berg-Hansen reisebyrå i Bergen (Pressebilde: Berg-Hansen)

Berg-Hansen har de siste årene hatt en strategi om å forsterke seg lokalt over hele landet. Dette inkluderer også en ytterligere satsing på Vestlandet. Dette til tross for at konkurrentene går motsatt vei. Flere reisebyråkjeder har under pandemien valgt å trekke seg ut av Norge. Dermed legges også ofte kundesenter til utlandet.

– Vi merker at kundene vil ha personlig service og lokal tilstedeværelse til tross for at bransjen blir mer og mer global. Dette har forsterket seg under pandemien, hvor de som reiser er opptatt av å ha noen å snakke med som forstår deres behov og kan gi en trygghet i en stadig mer uforutsigbar hverdag. Den tryggheten vi representerer for de reisende, opplever vi blir viktigere og viktigere fremover, sier Aronsen.

Satser ytterligere på offshore- og marinemarkedet

I Bergen er det spesielt offshore- og marinemarkedet som er stor og viktig for bransjen. For noen år siden kjøpte Berg-Hansen Holberg reisebyrå, som var en spesialist innenfor dette området.

– Det har gitt oss tilgang til enda mer ekspertise og de siste årene har vi satset tungt innenfor dette markedet sammen med flere andre kontorer i Berg-Hansen som ligger langs kysten.

Les også: Holberg Travel blir en del av Berg-Hansen (januar 2018)

Marinereiser er et fagområde som krever spesialkompetanse innenfor reisebestilling, og er en ekspertise Berg-Hansen har bygget opp gjennom de siste 30 årene. Som en konsekvens av dette har reisebyrået utviklet egne digitale verktøy som er spesialtilpasset denne industrien.

– På vårt kontor i Bergen sitter flere av disse ekspertene og hjelper sjømenn og oljearbeidere, slik at mannskapsskiftene går smidig og sømløst. At vi nå i enda større grad kan være til stede på lokale møteplasser og snakke med folk i oljebransjen gir oss en unik innsikt i reisebehovene i et spennende marked. Et marked som også er i kontinuerlig utvikling. Av erfaring vet vi at dette også fører til innovasjon og utvikling av enda bedre tjenester og produkter tilpasset denne kundegruppen, sier Aronsen som gleder seg til å fortsette denne utviklingen med kunder i Bergensområdet.

Flere nyheter om Berg-Hansen finner du HER og om reisebyråer HER og HER

Flere B2B-nyheter finner du HER og HER

Kommentarer