Reisebyrået Berg-Hansen er nå sertifisert av Air FranceKLM på konsernets NDC-plattform. De er den første handelspartneren som får denne statusen i Nord-Europa.

Air France KLM sammen på flyplassen i Santiago de Chile (bildekilde: KLM)

Takket være NDC får Berg-Hansen muligheten til å et rikere innhold fra Air France-KLM via en direkte forbindelse til NDC-plattformen.

– Dette er en annen viktig milepæl i vår NDC-strategi, hvor målet er å levere lønnsomme løsninger og relevant innhold til kundene våre. Vi takker Air France-KLM for det som er starten på et godt samarbeid. Vi elsker partnere som ønsker å være i front, og som vil utvikle de beste produktene til reisende, sier Petter Brodahl, som er konserndirektør i Berg-Hansen.

– Vi er stolte av denne felles milepælen med en av de største reisebyråene i Norge. NDC gir tilgang til eksklusive tilbud, baner vei for videreutvikling av mersalg gjennom distribusjon av rikt innhold og tilpassede tilbud. Dette er en viktig faktor for å forbedre vår felles kunders opplevelse, sier Barry ter Voert, Senior Vice President for salg i Europa i Air France-KLM.

– Dette er et annet resultat Air France-KLM sin sterke tilstedeværelse i Norge. Vårt salgsteam jobber hardt for å utvikle en bærekraftig virksomhet, og i Norge er jeg glad for at vi kan støtte Berg-Hansen, sammen med andre handelspartnere, mot en bedre distribusjonsevne, kommenterer Halvor Gløersen, salgsdirektør for Air France-KLM i Norge.

Air France-KLM utvikler sitt NDC-tilbud og investerer i muligheter hvor partnere får tilgang til, kan bestille og selge, den ved å koble til Air France-KLM sitt NDC API (Application Programming Interface) eller ved å bruke det dedikerte Air France-KLM Agent Booking Tool, en online booking portal for reisebyråer.

NDC står for IATA New Distribution Capability

Flere saker om Berg Hansen, Air France og KLM finner du HER og HER, samt HER og HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer