Best Westerns klassiske logo har vært et symbol for kjedens flere enn 4 100 hoteller i mer enn 100 land siden 1993. Nå lanseres en ny logo, med et moderne utseende som skal tiltrekke seg en bred kundegruppe og som gjenspeiler kjedens utvikling.
Best Western Hotels & Resorts, som er kjedens nye navn, identifiserer organisasjonens “masterbrand” samt alle varemerkene. Per i dag inngår følgende varemerker i porteføljen; Best Western, Best Western Plus®, Best Western Plus Executive Residency®, Best Western Premier®, Vib og BW Premier Collection. I forbindelse med dette lanseres også nye logoer for Best Western, Best Western Plus og Best Western Premier.
– I mer enn to årtier har Best Western hatt en velkjent og tydelig logo. Mot denne bakgrunnen fortsetter vi nå vårt arbeid. Vi innleder en ny epoke med en ny logo som tydeligere viser hva vi står for og tilbyr, og som samtidig har et moderne utseende”, sier David Kong, President & CEO for Best Western Hotels & Resorts.
– Med vår nye grafiske profil og et helt nytt “masterbrand” kommer vi til å bli en tydeligere aktør, både på den lokale og globale arenaen,” sier Johan Kukacka, CEO for Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia. “Det blir også et tydeligere skille mellom vår ulike varemerker i og med at alle får ulikt utseende. I dag har vi seks varemerker som kommer til å uttvides med flere innen kort tid.”