Icelandair take off fra Billund lufthavn (foto: ©otoerres)

Danmarks nest største flyplass har valgt Amadeus’ moderne, skybaserte teknologi for å forbedre passasjeropplevelsen og prosessautomatiseringen.

Billund lufthavn bruker Amadeus’ innovative løsninger for å støtte sin digitale reise og forbedre passasjeropplevelsen gjennom prosessautomatisering og selvbetjeningsfunksjoner.

Billunds charterflyvninger skal nå håndteres gjennom Amadeus’ Altéa Departure Control System, og selvbetjent bagasjeinnlevering og innsjekking på nett blir tilgjengelig for både charter- og rutefly.

Som en del av flyplassens strategiske skifte til bruk av skyteknologi har Billund lufthavn også tatt i bruk Amadeus Baggage Reconciliation System.

Systemet er integrert med både flyselskapenes og bakkehåndteringselskapenes systemer, og bruker sanntidsdata for å følge passasjerenes bagasje.

– Vi utformer flyplassen med passasjerene i tankene, sier René Høgh Jensen, COO Billund lufthavn.

– Med moderne teknologi kan vi gi passasjerene en bedre opplevelse og møte fremtidens kapasitetsbehov. Vi tror at Amadeus er den rette IT-partneren til å oppgradere kvaliteten på prosessene våre, slik at vi kommer et steg nærmere full digitalisering.”

Også Yannick Beunardeau, Head of Airport IT i Amadeus i EMEA-regionen, ser positivt på flyplassens nye satsing.

– Amadeus’ mål er alltid å tilby kundene våre den rette teknologien for å møte utfordringene og behovene deres. Vi er glad for å kunne hjelpe Billund lufthavn med å få på plass moderne selvbetjeningstjenester på nivå med Europas største flyplasser. Det er en av fordelene med en skybasert infrastruktur, som kan implementeres på kort tid.”

Kommentarer