– Vi er glade for å kunne være en del av dette mangeårige samarbeidet og håper på vellykket tilstedeværelse i internasjonale markeder, viktige impulser og et fruktbart samarbeid, sier daglig leder for markedsføring og turisme ved Bremeninvest, Peter Siemering.

Bremens byskip “Alexander von Humboldt” og byens Liebenfrauenkirche (foto: © DZT e.V. F: Francesco Carovillano)

Gjennom det kjente landemerket «Bymusikantene i Bremen» og byens historiske rådhus med den tilhørende Rolandstatuen, som har stått på UNESCOs verdensarvliste siden 2004, er Bremen blitt et av Tysklands mest kjente og populære turistmål. I år fyller «Bymusikantene» 200 år, og i den anledning inviterer Bremen denne sommeren til jubileumsfest.

Les mere HER og HER

I 2018 gikk Hannover Markedsføring og Turisme GmbH ut av Magic Cities Germany, og dermed ble alliansens medlemstall redusert fra ti til ni. Bremens inntreden i år gjør at markedsføringssamarbeidet som er Magic Cities Germany igjen består av ti sterke byer (Dresden, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, Köln, Leipzig, München, Nürnberg, Stuttgart og Bremen).

– Kjernen i samarbeidet mellom byene er et felles og fokusert nærvær på det internasjonale markedet under paraplyen ‘Reiselandet Tyskland’. Itillegg utveksler vi stadig flere ideer og temaer, og er flinke til å utnytte synergien som oppstår her. Den kollegiale, tillitsbaserte utvekslingen samt felles løsninger på felles problemer, utgjør en betydelig del av fellesskapet vårt, sier Armin Dellnitz, formann i Magic Cities Germany e.V. og daglig leder for Stuttgart-Marketing GmbH.

Nettsidene til Magic Cities Germany finner du HER og turistnettsidene til Bremen HER

Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER

Bremens berømte bymusikkanter feirer sitt 200 års jubileum i 2019 (Foto: © DZT e.V. F: Francesco Carovillano)