logo-white

Citybox Hotels innfører prisgaranti i Oslo og Bergen

Citybox Hotels tar opp kampen om norske turister og innfører prisgaranti på dobbeltrom i Oslo og Bergen i sommer.

Lobby og innsjekk - Citybox Hotels - Bergen
Lobby og innsjekk (Foto: Citybox Hotels)

Årets reiserestriksjoner har gitt nordmenn en unik mulighet til å utforske hjemlandet i sommer. Er det noe vi alle vet, så er det at å feriere i Norge fort kan bli dyrt for lommeboken. Det ønsker hotellkjeden Citybox å gjøre noe med og innfører prisgaranti på dobbeltrom i Oslo og Bergen.

– Citybox skal alltid ha de mest konkurransedyktige prisene på markedet, men i sommer tar vi det et ekstra skritt videre og garanterer lavest pris på dobbeltrom både i Oslo og Bergen, sier Eivind Hjulstad, daglig leder for Citybox Hotels.

Gjesterom - Citybox Hotels - Bergen
Dobbeltrom Citybox Bergen (Foto: Citybox Hotels)

Prisgarantien gjelder dobbeltrom i sentrum av begge byene hos hotell med tre stjerner eller mer. Finner du lavere pris hos en konkurrent for et tilsvarende rom garanterer hotellkjeden for å matche prisen.

Dette betyr at dersom noen av konkurrentene har valgt å sette prisen til 700,- for et dobbeltrom så vil Citybox sørge vi for at prisen deres er under dette. Mer om garantien og vilkår her.

– Nå som mange nordmenn har blitt nødt til å kutte i feriebudsjettene tror jeg lavere hotellpriser kommer godt med for mange, sier Hjulstad.

Hjulstad refererer her til en nylig undersøkelse av Virke som oppgir at nordmenn har kuttet feriebudsjettet med i snitt 16 000 i år. Det gir de laveste feriebudsjettene siden 2012.

– Vi tror at det blir beinhard konkurranse om de norske turistene i sommer og mange tilbyr nå rabatter på høye priser. Det vi ser er at selv med “sommerrabattene” ligger prisene høyere enn det vi tilbyr som ordinær pris. Som følge av smittevern-tiltakene blir alle hotell nødt til å kutte i ekstra-tjenester som frokostbuffet, men de fleste holder prisene på samme nivå som tidligere. Det mener vi blir feil overfor gjestene. De betaler for noe de ikke får og vi har større tro på en mer ærligere prisstrategi hvor vi til enhver tid tilbyr den beste prisen, sier Hjulstad.

Eivind Hjulstad - Direktør - Citybox Hotels
Eivind Hjulstad (Foto: Citybox Hotels)

– Hos Citybox får du verken minibar eller pikkolo, men du betaler heller ikke for det. Du betaler for det du trenger når du er på reise: sentral beliggenhet og et moderne rom med en god seng. Det gir også mulighet til å oppdage byen i større grad. Du kan velge selv når du vil spise frokost og hvor du ønsker å bruke pengene dine, sier Hjulstad.

Det er nettopp byen Citybox ønsker at turistene skal oppdage i sommer.

– Både Oslo og Bergen har utrolig mye å by på som feriebyer. Vi håper nordmenn får øynene opp for dette og da vil Citybox sin sentrale beliggenhet være en perfekt base for å feriere i byen. Vi håper og tror at ikke alle planlegger toppturer og campinglivet, og det er heller ikke alle som liker å ligge i telt med liggeunderlag og myggnetting. Oslo har blant annet blitt kårets til en av verdens kuleste byer av National Geographic. Det kryr av spennende restauranter, interessant arkitektur og kule museer. Og det er nå vi må bruke dem, konstaterer Hjulstad.

Citybox Hotels - sommerkampanje 2020
Sommerkampanje 2020 (Foto: Citybox Hotels)

Frir til barnefamilier

I tillegg til å garantere lavest pris på dobbeltrom tilbyr hotellkjeden også familierom til en rimelig pris. Her har man plass til inntil fire personer, to i dobbeltseng og to i køyeseng.

– I sommermånedene er familierommene våre utrolig populære. Både for familier, men også venner som reiser på budsjett, sier Hjulstad.

Trygg hotellopplevelse

Før gjenåpningen innførte hotellene strenge rutiner for å ivareta gjester og ansatte. Innsjekkingsterminalene har også vist seg å ha en skjult fordel.

– Sikkerheten til gjester og ansatte er vår høyeste prioritet og vi har innført en rekke tiltak for å begrense smitte. Gjestene som bor hos oss i sommer vil merke at fellesområdene blir rengjort hyppigere enn vanlig og at antibac er tilgjengelig utover hotellet og på alle berøringspunkter. Utover dette vil ikke oppholdet hos oss være annerledes enn tidligere. Mange av fasilitetene som andre hotell nå har måtte fjerne har aldri vært tilgjengelig hos oss. Våre gjester har ikke behov for fargesprakende pynteputer, minibar eller brevsett på rommet, sier Hjulstad.

Innsjekkingsterminalene ved inngangen bidrar også med å begrense kontakt fra person til person. Her sjekker gjesten inn, betaler og sjekker ut. Alt gjennom terminalen.

– Hvis en ønsker kan hele oppholdet hos oss gjøres uten å være i kontakt med andre. Innsjekkingsterminalene vaskes hyppig og hotellene har desinfiserende tilgjengelig for bruk både før og etter innsjekk, forteller Hjulstad. 

Flere relaterte saker finner du HER, HER, HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Norwegian Air Shuttle)

Selvbetjeningskioskene på flyplassene oppgraderes

(Fotokilder: fundaciomallorcaturisme.net/related.dk)

Kulturelle begivenheter på Mallorca

(Foto: Nordic Hotels & Resorts)

Wood Hotel Bodø åpner restaurant ATTME

Kollektivt påskebad i Varberg (Foto: Natalie Greppi)

Påske i Sverige: 10 tips til påskeferie på andre siden av grensa

Seokchon Lake Park med  Lotte World's Magic Island som ligger i hovedstaden Seouls Songpa District  (Foto: Korea Tourism Organization)

Koreas turistorganisation samarbetar med AVIAREPS i Italien och Sverige