Classic Norway Hotels blir medlem av GAPH – Global Alliance of Private Hotels. – Vi tilgjengeliggjør noe av det vakreste Norge kan by på til et bredt internasjonalt publikum, sier eier og styreleder i Classic Norway Hotels, Erik Berg.
Hotellbransjen begynner sakte, men sikkert å posisjonere seg til en tid etter korona, og Classic Norway Hotels tar nå grep i konkurransen om morgendagens kunder. Tall fra før pandemien viser at hotellkjeden solgte mer enn to av tre gjestedøgn til norske gjester.
– Dette viser at vi har et enormt potensial mot det internasjonale markedet og vi har derfor blitt en del av Global Alliance of Private Hotels, sier Erik Berg.
Alliansen (GAPH) er etablert i mer enn 80 land, består av rundt 800 hoteller og har mer enn ti millioner kunder.
Posisjonering
Medlemskapet i GAPH gir Classic Norway Hotels en stor fordel når det kommer til eksponering for det globale markedet.
– 2020 var utvilsomt tidenes år for å feriere i eget land, og dette gjorde at mange virkelig fikk øyene opp for hva Norge har å tilby som turistnasjon. Opplevelsen vil påvirke nordmenns ferievalg i mange år fremover, men vi er helt avhengige av å kunne ønske våre utenlandske gjester tilbake i fremtiden, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.
Hotellkjededirektøren ser likheter mellom utviklingen i år og hvordan fjoråret endte. Da var det nærmest ikke et ledig rom å oppdrive på hotellkjedens 19 hoteller i de tre sommermånedene.
– Det å bli en del av GAPH handler først og fremst posisjonering i et post korona-marked. Norge hadde en god utvikling som turistdestinasjon på 2010-tallet, og vi forventer at den trenden vil forsterke seg ytterligere når pandemien er et tilbakelagt kapitel, sier Meinich-Bache.
Søker autentiske opplevelser
Classic Norway Hotels ble grunnlagt i 2003 og teller i dag 19 hoteller; fra Lofoten i nord til Fevik i sør. Hoveddelen av hotellene er på Nordvest-landet og felles for hotellene er at de jevnt over holder svært høy kvalitet og at samspillet med naturen gir gjestene spektakulære opplevelser.
– Norge har ikke Berlins natteliv, Romas arkitekturskatter eller Londons shoppingmuligheter, men vi har en villskap og vakkerhet i naturen som kan konkurrere med hvilken nasjon som helst. På flere av våre hoteller er det jo faktisk sånn at det eneste som er bedre enn å besøke dem i godt vær, er å besøke det i dårlig vær, sier Erik Berg.
Fakta:
Classic Norway Hotels består av 19 hoteller, fra Lofoten i nord til Fevik i sør. Hotellkjeden ble etablert av forretningsmannen Erik Berg, og har både hovedkontor og hoveddelen av hotellene på Nordvest-landet. Porteføljen består av flere av Norges høyest rangerte hoteller på sider som Hotels.com og Booking.com, og lokal forankring og samspill med naturen er nøkkelbegreper for kjedens eksistens.
Nettsidene til Classic Norway Hotels og til GAPH finner du HER og HER