Messearrangøren Compass Fairs AS lanserer TravelXpo, en ny publikumsmesse som skal samle reiselivsbransjen i Norge og resten av verden under ett tak.


TravelXpo skal sette like stort fokus på norsk reiseliv som resten av verden. Arkivbilde: Fiskebåter ved kai under Lofotfisket i Svolvær (©otoerres)

Messen skal første gang arrangeres 10.-12. januar 2020 i Telenor Arena utenfor Oslo.

– TravelXpo blir en helt ny messe med tydelige ambisjoner om å skape en arena der de som drømmer om reiser og opplevelser i Norge og verden kan få både inspirasjon og informasjon. Dette skal bli en messe som leverer der internett svikter. Møteplassen skal være et sterkt produkt som er med på å utvikle reiselivsbransjen, og messen skal oppleves som et solid, friskt pust for alle reiseglade, forteller CEO i Compass Fairs AS, Stewart L. Stjernholm.

Messen vil bli delt inn i fire hovedkategorier. (bildekilde: compassfairs.no)

Vil utvide

Stjernholm legger til at den langsiktige planen er å ta konseptet ut i flere byer både i Norge og resten av Skandinavia. 

Leder for TravelXpo blir Birgit Haugen, som har lang fartstid i reiselivsbransjen. Hun starter opp for fullt fra 1. mai.

– Det blir spennende å ta fatt på denne reisen sammen med små og store aktører i reiselivet. Jeg gleder meg til at vi skal samle bransjen på Telenor Arena og by på en herlig smak av opplevelser både fra vårt nærmeste ferieland Norge og fra den store verden”.

Haugen har spesielt bred erfaring fra reiselivet i Norge, særlig med konseptutvikling og salg. I tillegg har hun vært arrangements- og sponsoransvarlig for Skiforeningen i Holmenkollen. I dag er Haugen ansvarlig for Geilolia selskapene, som driver turisme og eiendom på Geilo.

– Vi har stor tro på at Birgit kommer til å gjøre en fantastisk jobb. Hun har sterk relevant kompetanse, lang erfaring og et bredt nettverk i reiselivsbransjen, sier Stjernholm.

TravelXpo: Én verden. Én messe (bildekilde: compassfairs.no)

Erfarent team

Compass Fairs AS har mange års erfaring som messearrangør i inn- og  utland, og arrangerer blant annet Boligmesse i Norge, Sverige, Danmark og Nord-Tyskland. I 2018 besøkte over 180.000 personer boligmessene i Norge. 

– Med på laget har vi medarbeidere med kompetanse innen både messer, reiseliv, salg og markedsføring. Vi er hos mange halleiere den foretrukne teknisk leverandør, og dekker hele verdikjeden for enhver utstiller. Derfor har jeg stor tro på at vi sammen skal klare å skape suksess med TravelXpo, sier Stjernholm.

Han avslutter med å røpe at messens fire hovedkategorier allerede er klare.

– Messen skal deles inn i fire hovedkategorier som vi har valgt å kalle Extreme, Explore, Exotic og Relax. Mer informasjon kommer fortløpende, og messens nettsider www.travelxpo.no skal være klare til lansering 11. april, så her er det bare å henge seg på og bli med på reisen videre. 

Dette er TravelXpo:

• TravelXpo skal samle reiselivsbransjen under ett tak.

• TravelXpo skal gi et representativt bilde av norsk reiseliv.

• TravelXpo skal være nyskapende og inspirerende.

• TravelXpo skal være salgsutløsende.

• TravelXpo skal være underholdende og gi opplevelser.

• TravelXpo skal prioritere kvalitet fremfor kvantitet.

• TravelXpo skal være transparent og ærlig.

• TravelXpo administreres av erfarne og anerkjente personer i reiselivsbransjen.

Flere saker om reisemesser finner du HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER