logo-white

Digitalt løft for friluftslivet

Rekordmange har startet turene sine i norsk natur på plattformen UT.no. Statskog gir nå 250 000 kroner til å videreutvikle den norske, digitale tjenesten.

På tur fra Pikhåghytta med utsikt mot Glomdalen -  Svartisen nasjonalpark
På tur i Svartisen nasjonalpark på Saltfjellet (Foto: Magnus Beyer Brattli)

Den Norske Turistforening (DNT), Friluftsrådenes landsforbund og Statskog har forent krefter rundt den nettbaserte turplanleggeren UT.no. Antall brukere skjøt i været i 2020, og økningen har fortsatt i 2021.

Det er satt av to millioner i statsbudsjett til UT.no. Statskog gir et ekstra bidrag til videreutvikling på 250 000 kroner.

– Millioner av nordmenn planlegger sine friluftsopplevelser på UT.no. Å ha Statskog med på laget er enormt viktig for å få flere ut på tur. Det bidrar til at flere blir glad i naturen, sier generalsekretær i DNT, Dag Terje Klarp Solvang.

Friluftsrådenes landsforbund og Statskog har tidligere utviklet og drevet portalen Godtur.no, mens DNT har utviklet UT.no. Nå er kreftene samlet rundt å videreutvikle UT.no som en felles, god turportal.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Fotokilde: BWH Hotels)

Velkommen til mathotellet i Steinkjer

(Foto: Eva Darron på Unsplash)

Slik finansierer du reisene dine ved å spille nettpoker

British Airways celebrates 70 years of flying to Chicago (photosource: ba.com)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(AI-generert illustrasjon)

Luftfotografi i hjemmet: En ny dimensjon av kunst og estetikk

Havila Polaris (Foto: Martin Giskegjerde/Oclin - Havila Kystruten)

Erna Solberg blir gudmor når Havila Pollux døpes i Bergen