– Med 2,8 millioner kulturturister er vi Europas kulturreisemål nummer én. For å ytterligere styrke denne fantastiske posisjonen som musikklandet Tyskland allerede har, satser vi med Beethoven-kampanjen på enda flere digitale fokuspunkter. I tillegg til de sentrale severdighetene i Bonn-regionen, viser vi i kampanjen frem aktiviteter fra hele Tyskland – for å styrke etterspørselen av kulturhistoriske tilbud generelt og musikkrelaterte tilbud spesielt, sier Petra Hedorfer, administrerende direktør i DZT.

Med utgangspunkt i jubileet, har Lonely Planet satt Beethovens fødeby Bonn på topp fem byer man må besøke i 2020.

Les Lonely Planets omtale av Bonn HER (eksteren lenke)

Samarbeid med Beethoven Jubiläums Gesellschaft

DZT har inngått en samarbeidsavtale med Beethoven Jubiläums Gesellschaft mbH for felles markedsføring av jubileet.

Les også: DZT samarbeider med Beethovens jubileumsselskap (mars 2019)

Datterselskapet av Stiftung Beethoven Haus har som oppgave å fremme og koordinere et regionalt forankret jubileumsår med internasjonal gjennomslagskraft. Ved å engasjere det internasjonale DZT-nettverket skal jubileet markedsføres enda mer effektivt og nye turistmarkeder erverves.

Les mer på Beethoven Jubiläums Gesellschaft sine nettsider HER

Gjennom temakampanjen plasserer DZT relevant innhold i over 50 markeder verden over. I enkelte fokusmarkeder finner også mer dyptgående aktiviteter sted, for eksempel B2B-arrangementer og pressereiser.

I forbindelse med kampanjen tas flere digitale kommunikasjonsformer i bruk for å iscenesette Beethovens klassiske arv i samtiden. Bruk av Virtual Reality-teknologi på DZTs arrangementer gjør det for eksempel mulig for internasjonale gjester å «spille» utdrag av Beethovens niende symfoni på piano live sammen med musikkgeniet. I tillegg brukes Augmented Reality-teknologi hvor man kan produsere «live-bilder» med Beethoven.

Moderne tolkning av klassisk arv

Et mikronettsted på blant annet tysk og engelsk samler informasjon om jubileet og de kulturturistiske tilbudene. DZT arrangerer dertil globale sosiale medier-kampanjer og reiser med influensere. I samarbeid med den internasjonale mediepartneren CNN produseres også fem filmer i serien ​«Great Big Story». 

Les også: Great Big Story og det tyske turistkontoret presenterer fascinerende innblikk i Ferielandet Tyskland (desember 2019)

Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER

Kommentarer