Da de fleste europeiske land gjenåpnet grensene sine den 15. juni startet Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) sin nye kampanje «Germany – DreamsBecomeReality» og reklamerer dermed for turisme til Tyskland for første gang på tre måneder.
– Med denne kampanjen setter vi sterke impulser i våre europeiske fokusmarkeder for å møte den gjenopprettede reisefriheten i Europa. Korona-erfaringene gjør at kundene utvikler nye verdier og krav til kvalitet og bærekraft, sier administrerende direktør i DZT, Petra Hedorfer.
Mikrosiden Germany – DreamsBecomeReality fungerer som kommunikasjonshub under kampanjen, hvor reisende via bilder og tekster inspireres til å oppdage attraksjoner utenfor allfarvei, slott og borger, gå- og sykkelstier, kulinariske tips og de vakreste bilrutene i Tyskland.
Videre elementer av kampanjen er programmert annonsering, B2B- og B2C-nyhetsbrev, pressearbeid og sosiale medier-aktiviteter. Alt knyttes sammen under emneknaggen #GermanyAwaitsYou
På mikrosiden og DZTs YouTube-kanal finner man også en kampanjevideo som gir et inntrykk av det mangfoldige tilbudet som venter på reisende i Tyskland.
Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER