Emirates ble verdens første flyselskap med over én million følgere på bildetjenesten Instagram. Milepælen betyr at Emirates nå er verdens største transportmerkevare på den populære plattformen. - Vi har vokst helt organisk i antall følgere, noe som gjør oss enda mer stolte over å bikke millionen, forteller  Terje Grue som er selskapets sjef i Norge.
Emirates, som nylig ble kåret til verdens mest verdifulle flyselskap, opprettet offisielt en konto på tjenesten i november 2013. På litt over to år har flyselskapet generert mer enn 5,8 millioner likes og kommentarer. Emirates bruker kanalen til å dele bilder av mat, livstil, sport og —selvfølgelig— reiser.
Populære digitalkampanjer som “Emirates Cabin Crew Instagrammers” har bidratt til å styrke flyselskapets tilstedeværelse på Instagram, hvor blant annet seks ansatte tok over brukerkontoen og dokumenterte opplevelsene sine. I løpet av to måneder genererte kampanjen over en million likes og kommentarer.
– Som det gamle ordtaket sier: Et bilde er mer verdt enn tusen ord. Instagram er en flott plattform for å dele inspirerende bilder fra og av menneskene som er en stor del av identiteten til arbeidsplassen vår. Vi har vokst helt organisk i antall følgere, noe som gjør oss enda mer stolte over å bikke millionen, forteller norgessjef i Emirates, Terje Grue.
I tillegg til å ha nådd syv sifre på Instagram, kan flyselskapet skilte med over en halv million følgere på det profesjonelle nettverket LinkedIn. Også her er de best i flyklassen, i tillegg til å være den mest fulgte merkevaren i Midtøsten. Med en total følgermasse på over 11 millioner brukere på Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ og Instagram har Emirates satt lista når det kommer til å engasjere publikum.
– Engasjementet vi skaper i sosiale medier reflekterer forholdet våre ansatte og passasjerer har utviklet. Vi vil fortsette å jobbe for å engasjere og inspirere reiselystne, både i luften og digitalt, legger Grue til.
Som en reaksjon på nyheten om at Emirates har bikket en million Instagram-følgere har flyselskapet nå lansert en månedslang kampanje i hele verden med flybilletter og andre gaver i premier. For å delta må brukeren laste opp et bilde eller en video på Instagram relatert til Emirates, bruke emneknaggen #ILoveEmirates og nevne @Emirates for å kunne vinne.