Emirates har levert på løftet om å ferdigstille alle forespørsler om refusjon forårsaket av COVID-19 pandemien og følgende avlysninger.

Airbus A 380 - Emirates Airline - Dubai
Airbus A 380 (Foto: Emirates Airline)

Siden april har Emirates mottatt, validert og behandlet nesten 1,7 millioner forespørsler om refusjon. Gjennomgangen resulterte i at de har refundert 6,3 milliarder AED, ca. 15 milliarder NOK, til sine kunder. Av denne summen ble 4,7 milliarder AED refundert til kunder som hadde booket sin reise direkte med flyselskapet, mens de resterende ble refundert via reisebyrå.

I tillegg har Emirates behandlet over 130 000 henvendelser relatert til refusjoner fra kunder og reisebyrå-partnere, samt endret statusen på nesten fire millioner billetter.

Gjennom dette prosjektet, når etterspørselen var størst, hadde Emirates 110 personer dedikert til å validere og behandle refusjoner. Dette er en stor økning i antall personer på teamet som normalt sett har bestått av 19 personer. Flyselskapet håndterte økningen i ansatte ved å flytte personer internt fra andre funksjoner.

– Starten av 2020 og utbruddet av COVID-19 gav massive konsekvenser for planlagte reiser over hele verden, og førte til et ekstraordinært høyt volum av refusjonsforespørsler i hele luftfarts- og reise-bransjen, inkludert hos oss i Emirates. Det var ikke en situasjon vi eller noen andre flyselskaper hadde ønske om, spesielt siden vi samtidig opplevede at driften ble drastisk redusert noe som førte til kutt i kontantstrømmen. Gjennom disse utfordrende månedene og håndteringen av hva denne pandemien har gjort med vår drift, har vi aldri gått bort fra vårt engasjement overfor kundene våre, sier Sir Tim Clark, President Emirates Airline. 

– Takket være innsatsen til teamene som har håndtert refusjoner og kundeservice, samarbeidet og hjelpen fra våre partnere og ikke minst forståelsen fra våre kunder har Emirates nå ferdigstilt hele etterslepet av refusjoner. Vi har fortsatt et høyt volum av refusjoner og forespørsler om endring av billetter sammenlignet med før pandemien, men vi har nå kapasiteten til å administrere disse innen sju dager, sier Sir Tim Clark.

Flere saker om Emirates finner du HER

Kommentarer