Emirates fraktdivisjon, SkyCargo, lanserer AOG, en ny transportløsning for å frakte flydeler til mottakeren raskest mulig.

Hver dag fraktes deler til fly som er satt på bakken på grunn av tekniske utfordringer. Å sette et fly på bakken i påvente av deler som er nødvendige for at flyet skal kunne brukes i trafikk kan ha både økonomiske og omdømmemessige konsekvenser. Flyselskapet som eier det parkerte flyet er derfor avhengig av tilgang på nye deler raskest mulig.

Emirates «Must Go»-bag (bildekilde: emirates)

Emirates AOG vil imøtekomme dette behovet, ved å sende flydeler som er utilgjengelig i området der det parkerte flyet befinner seg på, på raskest mulig måte. Delene fraktes med Emirates SkyCargo sine fly, med høy kvalitet og god service i alle ledd av forsendelsen.

Den nye tjenesten inkluderer sen innleveringsfrist for fraktgodkjennelse på flyplassen – opptil fire timer før avgang ved last som veier mindre enn 100 kg. Delene vil bli levert til mottakeren innen to og en halv time etter flyets ankomst til ny destinasjon, og flydelene kan spores gjennom hele prosessen.

Emirates SkyCargo har laget en «Must Go»-bag for bulk-lasting av små AOG-forsendelser. Den røde fargen representerer prioritert last, og sikrer effektiv håndtering i transitt og i lasteoperasjoner.

– Emirates SkyCargo jobber kontinuerlig med å forbedre og utvikle våre produkter og tjenester, samt tilføre nye tjenester av verdi for kundene våre, sier Nabil Sultan, Emirates Divisional Senior Vice President, Cargo.

Emirates «Must Go»-bag (bildekilde: emirates)

– Emirates AOG er en videreføring av det allerede brede frakttilbudet, med over 155 destinasjoner på seks kontinenter, høy flyfrekvens og lang erfaring med å frakte deler til Emirates’ flåte. Med Emirates AOG er kundene sikret rask, effektiv og pålitelig service av flydelene som er nødvendige for å få flyet deres tilbake i luften raskest mulig», fortsetter han.

Flere saker om Emirates finner du HER

Kommentarer