logo-white

Et godt år for KILROY!

2017 ble et travelt år for KILROY International A/S. Med en omsetning på knappe 2,2 milliarder norske kroner leverte KILROY-konsernet et driftsresultat (EBITDA) på kr. 52 millioner.

2017 har vært preget av prosjekter, som i mengde og omfang har vært ekstraordinære. Merkenavnet BENNS ble relansert i Norge og Danmark. En omfattende relansering merkenavnet KILROY ble også satt i gang og forventes på plass i alle markeder i løpet av sommeren 2018. Begge merkenavn lanserer også i den forbindelse nye hjemmesider.

Hva gjelder systemer har de siste store stegene blitt tatt med tanke på å samle hele konsernets salg i samme, egenutviklede salgssystem. Samtidig har et nytt økonomisystem blitt implementert.

– Vi ser at vi strakk strikken langt, og det har uten tvil påvirket resultatene», forklarer konsernsjef Claus H. Hejlesen.

– Det er likevel viktig å poengtere at disse prosjektene er et ledd i gjennomføringen av en strategi, hvor selskapene i konsernet — til tross for ulike markedsposisjoner og kundesegmenter — skal dele ressurser og teknologi for å sikre stordriftsfordeler.»

Et travelt 2017 har dog ikke dempet lysten på nye utfordringer. På vei inn i 2018 økte konsernet sine eierandeler i finske Frank Students fra 49% til 70%. Tilsvarende ble suksessrike Winberg Travel kjøpt opp. Tanken bak dette er ’å eksportere’ Jysk Rejsebureaus forretningskonsept og kompetanser til det svenske markedet.

– 2018 er og blir således også et år med mange spennende tiltak, men det er ekstra fokus på å få satt et endelig punktum ved flere av de store systemprosjektene», avslutter Claus H. Hejlesen.

Nøkkeltall 

KILROY-konsernet

2017 2016 2015 2014 2013
DKK mio. DKK mio. DKK mio. DKK mio. DKK mio.
Nettoomsetning 1,673 203 213 200 193
Driftsresultat (EBITDA) 40 6.6 7.3 6.0 5.6
Resultat før skatt (EBT) 45 6.5 7.1 5.6 5.4
Medarbeidere (FTE) 383 336 337 329 337

KILROY-konsernet driver virksomhet i Belgia, Danmark, Finland, Nederland, Island, Norge, Polen og Sverige. Salget skjer gjennom merkevarene: BENNS, Frank, ISIC, Jysk Rejsebureau, KILROY og Winberg Travel.

Norge satser over tid

Det norske selskapet KILROY Norway AS hadde en samletomsetning i 2017 på 310 millioner norske kroner som er en økning fra året før. Resultatene følger ikke samme trend, men dette skyldes hovedsakelig investeringer og kostnader som følger de delene av porteføljen som fortsatt er i etableringsfasen. ‘

– Innenfor vår primærdrift, nemlig salg av Jorden Rundt-reiser og opplevelsesturer, hadde vi en svært positiv utvikling på alle KPIer i 2017 hvilket er gledelig’’ sier daglig leder Flavia Forster.

– Det gjenstår fortsatt en jobb med å få etablert KILROY som mer enn det nevnte, og å vokse på flere fronter samtidig. Fremover handler det om å formidle bredden i det vi tilbyr og å øke kjennskapen til verdiskapningen vi bidrar med til kundene innenfor de ulike nisjer vi opererer», avslutter Forster.

Nøkkeltall 

KILROY Norway AS

2017 2016 2015 2014 2013
NOK mio. NOK mio. NOK mio. NOK mio. NOK mio.
Nettoomsetning 310 297 299 314 343
Driftsresultat (EBITDA) 5,6 8,6 12,6 13 13
Resultat før skatt (EBT) 6,0 8,8 12,5 13,4 14
Medarbeidere (FTE) 44 39 42 47 53

Kilroy`s nettsider finner du HER – Flere saker om Kilroy finner du HER - Flere B2B nyheter finner du HER og HER

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Padling er populært, her fra Sørenga i Oslo (Foto: Marius Dalseg/DNT)

Slik blir det påskestemning der du er

(kilde: travelmarket.dk)

Dansk Flyprisindex – Uge 16 2024

(fotokilde: goturkiye.com)

Utenfor allfarvei i Tyrkia: Dra på roadtrip langs Antalyakysten

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen