logo-white

Expedia Group og Klarna gir reisende muligheten til å «reise nå og betale senere»

Expedia Group og betalingsleverandøren Klarna innleder et samarbeid for at kunder på Hotels.com™ og Expedia.no skal kunne «reise nå og betale senere».

Badeby syd for Athen, nær Poseidon-tempelets ruiner (©otoerres)

Klarna gjør at Expedia Groups varemerker nå kan gi kunder fleksibiliteten til å betale over tid. Reisende som planlegger sin neste ferie behøver ikke lenger å betale hele beløpet på bestillingstidspunktet. Dette gjør det økonomiske aspektet rundt bestillingen av ferien lettere og bidrar til at planleggingen av reisen totalt sett blir en mer positiv opplevelse.

Expedia Group og Klarna har som mål å tilby kundene sine en førsteklasses kundeopplevelse. Expedia Groups varemerker tilbyr allerede flere av de foretrukne betalingsmetodene for sine ulike markeder, slik som ledende kreditt- og debetkort og bankoverføring som Sofort og BillPay, som begge er en del av Klarna Group.

Nedtellingen til ferien begynner i det øyeblikket man bestiller, og derfor burde det å kjøpe reisen være like spennende som å reise til flyplassen. En undersøkelse som Klarna* har utført i Storbritannia, Tyskland og Sverige viser at de fleste kunder mener at kostnadene på forskudd kan skape bekymring og tvinge dem til å begrense ferieutgiftene, noe som igjen kan redusere reisekvaliteten.

Undersøkelsen viste også at det var større sjanse for at respondentene ville bestilt hvis de kunne betalt for reisen over tid på en mer holdbar måte, og dette ville også økt gleden rundt bestillingen av reisen.

En familieferie til strendene på Mykonos eller den blå lagune på Island kan være en drømmereise, men alle utgiftene på forskudd kan gjøre det vanskelig å planlegge reisen for mange familier.  Takket være samarbeidet mellom Expedia Group og Klarna, er det nå mulig for kunder å velge når og hvordan de vil betale, tilpasse reisebudsjettet sitt og til syvende og sist få oppfylt feriedrømmen sin.

Expedia Group har som mål å hjelpe kunder ved å tilby økt fleksibilitet rundt betaling på bestillingstidspunktet, og er i gang med å rulle ut ulike betalingsløsninger fra Klarna på nettstedene til Expedia.no og Hotels.com i flere land.

«Betal senere»-tjenesten fra Klarna gir for eksempel kunder i Tyskland og Norden muligheten til å betale for reisen opptil 60 dager etter bestilling.

Med «Del opp»-tjenesten kan kunder i Tyskland og Norden fordele utgiftene over tid og betale i avdrag til lav rente. Disse tjenestene skal etter planen utvides til kunder i andre Expedia Group-markeder senere i 2019.

Falk Richter, SVP i Expedia Global Payments, kommenterte:

– Fleksibilitet når det gjelder betalingsalternativer er viktig for mange av kundene våre, da de ønsker å bestille og reise på måter som passer dem.  Ved å introdusere Klarna som et alternativ, har Expedia Group som mål å gjøre bestillingen smertefri og enkel for kundene.»

Michael Rouse, Chief Commercial Officer i Klarna, la til:

– Sammen med Expedia Group ser vi en stor mulighet for å gjøre noe nyskapende som hjelper reisende ved å tilby fleksibilitet, kontroll og kundevennlige tjenester som reduserer bekymringene knyttet til å betale alt på forskudd. Disse kundene ønsker å utforske og søke nye opplevelser, og vi vil sørge for at planleggingen og betalingen også er en god opplevelse. Våre smidige og praktiske betalingsalternativer imøtekommer kundenes behov og reduserer antallet kunder som forlater bestillingsprosessen. Kunder som bruker kredittproduktene våre når de bestiller reiser online, bestiller også 20 % mer.»

Flere nyheter om Expedia finner du HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn