logo-white

Får refusjon innen én uke

Wizz Air lanserte i mai 2020 en ny automatisert prosess for behandling av refusjoner. Løsningen har sikret at 95 prosent av passasjerene får refundert pengene sine innen én uke.

Wizz Air - Airbus A 321 - Nytt livery
Airbus A 321 (Foto: Wizz Air)

Korona-krisen førte til at Wizz Air fikk en økning i refusjonsforespørsler på 3000 prosent i 2020 sammenlignet med året før. For å sikre kundetilfredshet, ble en automatisert refusjonsbehandling lansert i mai. Dersom et fly blir kansellert, har passasjerene tre alternativer. De kan få 120 prosent av billettprisen tilbakebetalt i Wizz Air-kreditt, få 100 prosent refundert til bankkonto, eller muligheten til å booke om reisen. Passasjerene kan enkelt be om refusjon gjennom ett klikk på wizzair.com eller ved å følge lenken mottatt på e-post.

Zsuzsa Poos, Chief Customer and Marketing Officer i Wizz Air, sier dette om den automatiserte refusjonsbehandlingen:

I WIZZ forplikter vi oss til å gi den beste kundeopplevelsen, og valgte derfor å investere tungt i automatisering av refusjon tidlig i pandemien. Det har sørget for at passasjerene våre får pengene tilbake raskere enn hos andre europeiske flyselskaper. Vi er stolt over at 95 prosent av refusjonsforespørslene er behandlet innen syv dager, og vil fortsette å investere i teknologi som gjør prosessen sømløs og intuitiv. Slik sikrer vi at kundene våre alltid kan reise bekymringsfritt».

Wizz Air oppfordrer alltid sine reisende til å bestille direkte på wizzair.com eller via flyselskapets mobilapp. Dette sikrer en smidig og rask refusjonsbehandling. Bestillinger som gjøres gjennom booking-plattformer hindrer muligheten for direkte kontakt mellom Wizz Air og passasjeren. Booking-plattformene har ulike løsninger for håndtering av refusjon, og disse er utenfor Wizz Airs innflytelse og kontroll.

For ekstra beskyttelse, tilbyr Wizz Air sine passasjerer WIZZ Flex. Tjenesten gir økt fleksibilitet og muliggjør kanselleringen av reise inntil tre timer før avgang uten gebyr. Passasjerene kan velge å få refundert 100 prosent av billettprisen til flykreditt, eller endre dato og reisemål et ubegrenset antall ganger.

Flere relaterte saker sinner du HER, HER, HER, HER, HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Norwegian Air Shuttle)

Selvbetjeningskioskene på flyplassene oppgraderes

(Fotokilder: fundaciomallorcaturisme.net/related.dk)

Kulturelle begivenheter på Mallorca

(Foto: Nordic Hotels & Resorts)

Wood Hotel Bodø åpner restaurant ATTME

Kollektivt påskebad i Varberg (Foto: Natalie Greppi)

Påske i Sverige: 10 tips til påskeferie på andre siden av grensa

Seokchon Lake Park med  Lotte World's Magic Island som ligger i hovedstaden Seouls Songpa District  (Foto: Korea Tourism Organization)

Koreas turistorganisation samarbetar med AVIAREPS i Italien och Sverige