For niende år på rad klatrer Finnair helt til topps i Skytrax sin kåring «Northern  Europe’s Best Airline». Prisen ble delt ut på World Airline Awards-eventet i London, tirsdag 17. juli. Kåringen er basert på en uavhengig undersøkelse blant over 20 millioner passasjerer i perioden mellom august 2017 og mai i år. 335 flyselskap ble vurdert.

(bildekilde: skytrax)

Undersøkelsen omfatter kundetilfredshet, både på flyplassene og ombord i flyene, innsjekking, setekomfort, kabinopplevelse, servering, underholdningstilbudet og service.

– Det er en stor anerkjennelse for oss i Finnair å motta denne prestisjetunge prisen fra Skytrax. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle kundereisen slik at alle våre passasjerer får en optimal opplevelsen», sier Robert Lönnblad, General Manager for Finnair Scandinavia.

Robert Lönnblad (bildekilde: Finnair)

Nøkkelen til gode kundeopplevelser 

Finnair har jobbet systematisk de siste årene med å utvikle digitale løsninger i hele verdikjeden. Dette innebærer å øke effektiviteten, kundeopplevelsen og verdien for ansatte. I tillegg har de lansert et kundetilpasset langdistanse-konsept på businessklasse, og kulinariske opplevelser blir ivaretatt med nye signaturmenyer med nordiske råvarer.

– Finnair har oppnådd en bemerkelsesverdig suksess med å vinne «Best Airline in Northern Europe» for niende året på rad. De har virkelig etablert seg som en publikumsfavoritt gjennom å utvide sitt populære nettverk av rutetilbud i både Europa og Asia, sier Edward Plaisted, CEO of Skytrax.

Flere saker om Finnair kan du lese HER 

Skytrax kårer Finnair til beste nordeuropeiske flyselskap for niende år på rad (Arkivbilde: ©otoerres)

Kommentarer