Finnair kommer med en rekke nye produkter til passasjerene på businessklasse under åpningen av den nye ruten mellom Helsingfors og Los Angeles 31. mars . Dette vil redusere den årlige plastmengden med 4500 kilo per år.

De ulike settene og sovemaskene består av fire forskjellige Maija Isola-motiver fra 1960-tallet – Rautasänky, Joonas, Jenkka og Pieni Melooni, med hvert mønster i to forskjellige farger. (bildekilde: finnair)

Nyhetene blir tilgjengelig på Finnairs transkontinentale flyreiser på deres A350- og A330-fly, og er i tråd med designtekstilen som allerede er en del av interiøret på disse flygningene.

Les også: Finnair åpner ny A350-rute til Los Angeles (august 2018)

Flyselskapet viderefører sitt langvarige samarbeid med det finske designermerket Marimekko, samtidig som de inngår nye bærekraftige partnerskap.

Vevet jacquard-stoff kombinerer mørkblå og andre farger i hver av de åtte kombinasjonene, for et førsteklasses utseende. Finnair vil introdusere to nye design om gangen, og fornye designet hver sjette måned. (bildekilde: finnair)

– Vi ønsker å bruke flere typer mønstre oftere, slik at det alltid er noe nytt for de som flyr mye med oss, sier David Kondo, Head of Cabin Interior Development i Finnair.

– De nye settene er også tilpasset slik at de kan leve videre etter flyturen.

Ettersom søvn er en såpass viktig del av forretningsreiseopplevelsen, har Finnair også oppgradert sovemaskene med mykt stoff og stropper av høy kvalitet.

Øreproppene er også mer effektive. Hvert nye sett kommer innpakket i et pappbånd – i stedet for plast – med en QR-kode som de reisende kan skanne dersom de ønsker å lese mer om Isolas inspirasjon til mønstrene. Informasjonen finnes på en rekke språk, og er tilgjengelig via den nordiske Sky Wi-Fi-portalen.

Business Class på Airbus A 350 XWB (otoerres)

Forbedret bærekraft

Bærekraft i alle former er viktig for Finnair, og miljøhensynet har derfor spilt en stor rolle i designet av de nye produktene.

Tannbørsten er laget av bioplastholdig maisstivelse, og plastemballasjene til øreproppene er erstattet med vokspapir. I tillegg er tøflene laget av resirkulerte PET-plastflasker, og kommer pakket inn i pappbånd fremfor plastemballasje.

Med disse endringene vil Finnair kunne redusere plastavfall med nesten 4500 kilo per år.

De tilbyr også et bestillingskonsept for noen av de litt mindre vanlige produktene, som barberblader, sokker og kammer. Puter i Memory-skum er også tilgjengelig på bestilling, sammen med sjal laget av en modakryl-ull.

Hudpleieprodukter fra L:A Bruket

Hudpleieprodukter fra det miljøvennlige, svenske hudpleiemerket L:A Bruket er tilgjengelig i loungen, kabinen og som en del av de nye settene.

Hvert utstyrssett inneholder aluminiums-tuber med mandel- og kokosnøttkrem, samt en fuktighetskrem i kamille-lavendel. Finnair vil også tilby håndsåpe og håndkrem fra L:A Bruket på toalettene ombord i flyene, samt i loungen på flyplassen. (bildekilde: finnair)

Finnair vil også tilby håndsåpe og håndkrem fra L:A Bruket på toalettene ombord i flyene, samt i loungen på flyplassen.

– Finnair og L:A Bruket er begge nordiske merker som verdsetter bærekraft, og dette partnerskapet er et flott initiativ for å øke kvaliteten på vårt rekreasjonsutstyr. Vi prøver også å koble loungen og flyreise-opplevelsen mer sammen, og å tilby våre reisende organiske og naturlige L:A Bruket-produkter både på bakken og i luften, er et flott skritt i den retningen, avslutter Kondo.

Flere relaterte saker finner du HER og HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer