Fjord Line fikk i første kvartal en passasjerøkning på 140 prosent i forhold til samme periode året før. Stadig flere passasjerer og cargooperatører velger fergeselskapet som transporttør mellom Norge og EU. Også cruisesegmentet har fått et kraftig oppsving.
Fjord Line fraktet i første kvartal  rundt 140.500 passasjerer, 34.900 biler og 13.400 trailere på sine ruter mellom Norge og EU. Det er en økning på henholdsvis 140 prosent, 89 prosent og 53 prosent i forhold til samme kvartal i fjor. Fjord Line hadde totalt en passasjervekst på 98 prosent og en økning i total omsetning på omlag 75 prosent fra 2013 til 2014, en trend som nå fortsetter i første kvartal 2015. Konsernsjef Rickard Ternblom, forventer også en kraftig trafikkvekst for resten av året. .
— Passasjerveksten i 2015 har så langt vært betydelig og bookingen for sommersesongen lover bra. Alt i alt ser dette svært lovende ut også i forhold til selskapets forretningsstrategi for de kommende årene, sier Rickard Ternblom.
Flere avganger
Veksten i antall passasjerer og cargoenheter skyldes i hovedsak at Fjord Line nå tilbyr daglige avganger i fast rutemønster fra havnene Bergen — Stavanger — Hirtshals — Langesund. Fjord Line har også gradvis vunnet markedsandeler på den nyoppstartede ruten Sandefjord — Strömstad. Det har vært forholdsvis god regularitet for samtlige skip i første kvartal 2015, selv om ruten Sandefjord — Strömstad har hatt enkelte kanselleringer grunnet dårlig vær i 1. kvartal 2015.
— Vi forventer et resultat for 2015 som blir betydelig bedre enn i 2014. Grunnen til dette er at all innfasing av nye skip og ruter nå er gjennomført, og at vi nå får helårsseiling på alle ruter. Dette vil i seg selv gi en betydelig inntektsøkning, avslutter konsernsjef i Fjord Line AS, Rickard Ternblom.