Flåm AS lanserer merkevaren Norway’s best og tar med seg 20-års reiselivserfaring inn i en ny nasjonal satsning. Flåm AS skifter samtidig navn til Norway’s best AS. Selskapet skal med den nye merkevaren bidra til å utvikle og posisjonere norske kvalitetsreisemål og reiselivsprodukter ute i den store verden.
Solrun Hjelleflat - direktør - Norway's best AS - Flåm AS
Etableringen av merkevaren Norway’s best er vår mest ambisiøse satsing til nå, sier konsernsjef Solrun Hjelleflat (Foto: Norway’s best AS/Sverre Hjørnevik)

Økt internasjonal distribusjonskraft og tydeligere nasjonal posisjon vil gi økt trafikk til alle de utvalgte reisemålene. Norway’s best skal bli en sterk og ledende norsk merkevare i det nasjonale og internasjonale reiselivsmarkedet, kjent for sin sterke produktportefølje av spektakulære naturbaserte opplevelser.

– Etableringen av merkevaren Norway’s best er vår mest ambisiøse satsing til nå, og er et prosjekt vi har jobbet med i over to år. Vi ser et kjempepotensial i norsk reiselivsbransje, men også et stort behov for profesjonalisering og bærekraftig organisering. En satsing som inkluderer utvikling av kvalitetsreisemål og -produkter over hele Norge er et naturlig neste skritt for oss, sier Solrun Hjelleflat, konsernsjef i Flåm AS.

I tillegg til Flåm og de ettertraktede produktene som tilbys der, vil merkevaren Norway’s best fra starten av også inkludere turistattraksjoner i Aurland, Myrkdalen, Geiranger, Lysefjorden, Hardanger, Hjørundfjorden, Lofoten og Narvik.

Stegastein - Utsiktspunkt - Aurlandsfjorden
Utsiktspunktet Stegastein ligger 650 meter over Aurlandsfjorden (Foto: Norway’s best AS)

Våren 2020 fusjonerte Myrkdalen Fjellandsby med Aurland Ressursutvikling og ble en del av familien. Høsten 2020 ble selskapet medeier i Arctic Train i Narvik, for å styrke den nasjonale satsningen ytterligere. Norway’s best AS er allerede i dialog med andre aktører på kvalitetsreisemål i Norge om å bli del av merkevaren Norway’s best.

Norway’s best bygger på kunnskap og erfaring fra reisemålsutvikling i Flåm, et turistmål som årlig tar imot gjester fra mer enn 170 land over hele verden. Over mange år har Flåm opparbeidet seg en sterk posisjon både nasjonalt og internasjonalt. Flåm er nå et av Norges mest populære reisemål og er blitt en kommersiell suksess som styrkes ytterligere gjennom etableringen av merkevaren Norway’s best.

Suksessen i Flåm er et resultat av helhetstenkning, helårsdrift, lokalt samarbeid, spektakulære naturopplevelser, profesjonell distribusjon og logistikk. Dette er erfaringer som andre kvalitetsreisemål i Norge nå vil nyte godt av.

Flere relaterte saker finner du HER og HER

Nettsidene til Norway`s best finner du HER

Kommentarer