logo-white

Flesland, Sola og Værnes: Reklameavtale med Clear Channel Norway

Målet i denne perioden er å gjøre lufthavnene enda mer attraktive som markedsføringskanal. Dette skal Avinor oppnå ved å investere i mer tidsriktige reklamebærere. Mer konkret vil dette si økt bruk av digitale media, større og slankere reklamebærere samt bruk av LED-belysning.

Espen Ettre fra Avinor og Mats Lundquist, administrerende direktør i Clear Channel Norway (Avinor)
Espen Ettre fra Avinor og Mats Lundquist, administrerende direktør i Clear Channel Norway (Avinor)

Dette vil gi sylskarpe reklamebudskap, samtidig som det også bidrar til Avinors målsetting på miljøsiden ved et betydelig lavere strømforbruk enn dagens reklamebærere. Det vil også være et mål å redusere «visuell støy» for passasjerene ved å fjerne en del mindre attraktive reklameflater og erstatte disse med færre, men noe større.

– Avinor er svært fornøyd med å ha fått Clear Channel med på laget på tre nye lufthavner. Clear Channel er den største aktøren på dette markedet i Norge og har de rette forutsetningene for å kunne realisere Avinors målsettinger, sier Espen Ettre.

Avinor har besluttet å ta de nødvendige investeringene som skal til for å revitalisere lufthavnene som en attraktiv reklamekanal. Avinors kommersielle direktør Espen Ettre sier at investeringskostnadene beløper seg til rundt 16 millioner kroner på de tre nevnte lufthavnene. Deretter vil vi vurdere å gjøre tilsvarende oppgraderinger også på flere andre lufthavner. Tilsvarende investeringer ble gjennomført på Oslo Lufthavn i 2014, med gode resultater.

Ettre tror nye, slankere reklamebærere vil passe bedre inn i terminalene, og samtidig gjøre reklamen mer synlig og med vesentlig bedre kvalitet. Selv med færre reklamebærere vil dette bidra til å øke fremtidig inntjening for lufthavnene.

– Clear Channel ser med stor entusiasme frem til å fortsette suksessen vi har gjort på Oslo Lufthavn, som har fått oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt for sine innovative løsninger, og nå samarbeide tett med Avinor for å utvikle og få ut potensiale som finnes på deres øvrige lufthavner. Vi kommer til å se mye spennende utrulling på digitalt og store eksklusive formater på Bergen, Stavanger og Trondheim Lufthavn i 2015, sier Mats Lundquist, administrerende direktør i Clear Channel Norway.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker