Flytoget og PR-operatørene vant pris for sin aktivitet rundt sommerens EuroPride i Oslo under PR-bransjens årlige prisutdeling Gullkorn.

Regnbueflagget (flytoget.no)

Regnbueflagget (flytoget.no)

Flytoget vant Gullkorn-prisen i kategorien årets interne/employer branding-prosjekt for sin aktivitet rundt EuroPride.

—Vi ser på oss selv som vertskap for det som skjer i Oslo, og ville derfor ønske tilreisende festivaldeltagere velkommen til byen og til EuroPride. Vi valgte derfor å utstyre førere og Flytog-verter med skjerf og tørklær i regnbuens farger til bruk under tiden EuroPride varte. På den måten ga vi våre ansatte en fargerik og tydelig markør for solidaritet, samt synliggjorde vår egen vertskapsrolle, sier merkevaresjef Lena Angela Nesteby i Flytoget.

Egne ansatte ble også oppfordret til å delta i EuroPride iført Flytoget-uniform. Tiltaket resulterte i stor begeistring internt, og oppmerksomhet i tradisjonelle og sosiale medier.
—Flytoget er, og ønsker å være en åpen og inkluderende arbeidsplass. Dette ville vi markere for egne ansatte og alle de som reiser med oss. Vi er svært glade og stolte over å motta prisen, sier Nesteby.

Gullkorn-juryens begrunnelse for vinneren lyder som følger:

Kriteriene sier at vi skal belønne et prosjekt som demonstrerer hvordan internmotivasjon, internkommunikasjon og kulturarbeid kan utgjøre en forskjell for virksomheter, og det er dette vi har vektlagt i vår vurdering. Vinnerprosjektet framstår som modig, ekte og strategisk riktig, og juryen tror at tiltakene — selv om de er relativt enkle — kan ha bidratt til å skape sterke lojalitetsbånd mellom arbeidsgiver og arbeidstakere som kan vare i mange år framover, ja kanskje livet ut.

EuroPride på Instagram (flytoget.no)

EuroPride på Instagram (flytoget.no)

Kommentarer