logo-white

Første automatiske kontrolltjeneste for flykompensasjon lansert

Selskapet AirHelp, som er ekspert innen flykompensasjon og flydata, lanserer nå et nytt verktøy for flypassasjerer: Dette er den første digitale tjenesten som gir reisende mulighet til å sjekke om deres flyvninger er gyldige for kompensasjon opptil tre år tilbake i tid.

Barcelona International Airport (BCN), Spania (illustrasjon/fotokilde: airhelp)

Nå lanserer flydataeksperten AirHelp en ny tjeneste som både hjelper deg som reisende å holde orden på egne reiser, og som samtidig synliggjør kansellerte eller forsinkede flyreiser der man har krav til kompensasjon. Tjenesten aktiveres på AirHelps hjemmeside eller i selskapets egen app, og er myntet på mobile enheter.

Med den nye tjenesten kan man som passasjer gi tilgang til egen e-post konto igjennom Gmail, Hotmail eller Microsoft Outlook. Ved hjelp av AI-teknologi (kunstig intelligens) vil tjenesten raskt finne frem til flyreisene de siste tre årene der brukeren har krav på kompensasjon. Når tjenesten er koblet opp vil den fortløpende fortelle brukeren om vedkommende har krav på kompensasjon for flyreiser.

Andreas Hermansson (bildekilde: airhelp.no)

Visuelt kartsystem viser flyvninger

Med den nye tjenesten kommer også et kartsystem som viser alle reiser de siste tre årene — hvilke land du har besøkt, hvilke flyplasser du har reist fra og hvor lang tid du har tilbrakt i luften. Denne og annen informasjonen kan enkelt deles på Facebook eller Twitter.

– Over ni millioner flypassasjerer verden over har rett til kompensasjon for forsinkede eller kansellerte flyreiser hvert år, men de fleste av disse vet ikke hva de har krav på eller forstår hvordan de skal kreve erstatning. Det nye verktøyet er utviklet for å automatisere denne prosessen for dagens SoMe-drevne forbrukere, slik at flere får det de har krav på, sier landssjef for AirHelp i Norge, Andreas Hermansson.

AirHelp har tidligere lansert en “boardingpass skanner” som gjør det enkelt å sjekke aktuelle flyvninger for kompensasjonskrav. Bak teknologien ligger også den nylanserte LARA, en AI-funksjon som juridisk håndterer store mengder flydata for å hente grunnlag for kompensasjon for den enkelte flyreisen.

Les mer om AirHelps nye digitale funksjon HER – Les flere saker om AirHelp HER 

Frankfurt International Airport (illustrasjon/fotokilde: airhelp)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(foto: ©otoerres)

Vårens røde dager – slik får du maks ut av fridagene

(Foto: Qatar Airways)

Hamad International Airport kåret til “Verdens Beste Flyplass” under Skytrax World Airport Awards 2024

(Bilde/illustrasjon: apollo reiser)

Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»

Radisson Hotel & Conference Centre Oslo Airport har 52 moderne og fleksible møterom (Foto: Radisson Hotel Group)

Erfaren hotelldirektør vender tilbake til Oslo Lufthavn Gardermoen