“Germany simply inspiring” er navnet på en ny omfattende kampanje fra Tysklands nasjonale turistkontor. Det satses på en enda høyere frekvens når det gjelder reisetips, konkrete reisetilbud, arrangementer og spesielle turistfristelser i alle de 16 delstatene. Kampanjen varer ut 2017.

DZT (Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. ) innleder kampanjen i nært samarbeid med Landemarkt-organisasjonen når det gjelder etterspørsel etter Tysklandsferier. Dette for å gi bedre, tidsriktige impulser.

Petra Hedorfer (©otoerres)

Petra Hedorfer, styreleder i DZT legger til:

– Reiselandet Tyskland har som merkevare en fremragende posisjon innen internasjonal reklame. De vanskelige rammebetingelsene for innkommende turisme i 2016 — grunnet økonomiske faktorer, Brexit-tematikken, nedgangen i virksomheter i våre sterke kildemarkeder, sikkerhetsaspektet — først og fremst frykten for terroranslag — vil fortsatt spille en betydelig rolle i våre kildemarkeder i 2017. Derfor ønsker vi å styrke markedsføringen av Tyskland som reisemål ved hjelp av enda flere interessante reisetips og å gi våre potensielle gjester enda mer lyst til å ta turen.”

Den overordnede kampanjeoverskriften “Inspiration is here” setter Reiselandet Tysklands mangfold i fokus i form av poster og anmeldelser i sosiale mediekanaler.

Temaer som “Mat og drikke”, “Slott, Borger, Parker og Hager”, “Musikk og Shows”, så vel som “Tradisjoner, seder og skikker”, legges ut som autentiske motiver med innhold — møter med ekte mennnesker og momenter som simpelthen inspirerer. Kampanjebudskapet er kort og godt: “Germany simply inspiring”.

Denne verdensomspennende kampanjens rekkevidde vil nå toppen under to store mediebegivenheter i andre og tredje kvartal av 2017.

Otto von Guerickes “vakuum-eksperiment” demonstreres på gamlemåten under reisemessen GTM 2016 på domkirkeplassen i Magdeburg (foto: ©otoerres)

Tyngdepunktet blir neste Top-10 marked for Tysklands innkommende turisme: Nederland, Sveits, USA, Storbritannia, Østerrike, Italia, Frankrike, Danmark, Belgia og Spania.

Mangfoldet i tilbudene innfrir forventningene til de deltakende medienes nedslagsfelt:

Temaklipp på Facebook og Instagram, bildevideoer på Facebook og YouTube, tematiske annonser på lerret- og Carousel annonser.

For å intensivere kampanjen ytterligere, vil en forsterket “Call-to-Action” — dvs. nærmere samarbeid med forskjellige, regionale partnere innen transport- og hotellbransjen ved plasseringer av deres tilbud — som flettes inn.

Les flere saker om Reiselandet Tyskland HER og HER

Les flere B2B-nyheter HER og HER

Kommentarer