Germany Travel Mart (GTM), den viktigste B2B-workshopen for Tysklands innkommende turisme, legger i år fokus på strategier for gjenoppbygging, utveksling av markedsinnsikt og forretningsmuligheter. Interessen blant tyske tilbydere og internasjonale innkjøpere er stor.

Kulturinnslag under åpningen av GTM 2013 i Ludwigsburg – 15 kilometer nord for Stuttgart (foto: ©otoerres)

Aktuelle trender og strategiske tilnærmelser til hvordan tysk innkommende turisme kan hente seg inn etter korona, står sentralt under årets GTM, som arrangeres av Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT). Det viktigste salgseventet for tysk innkommende turisme finner sted digitalt mellom 27. og 29. april under tittelen vGTM 2021. Omtrent 240 tyske tilbydere og 460 innkjøpere fra internasjonal reisenæring har til nå meldt seg på.

– Til tross for at det fortsatt er reiserestriksjoner internasjonalt setter vi med vGTM 2021 et tydelig startskudd for innhentingen av tysk innkommende turisme. Reiseviljen internasjonalt er stor, samtidig har kundebehovene endret seg. Bærekraft er mer i fokus enn noen gang, og det har tysk reisenæring forberedt seg på. Sammen med våre partnere informerer vi om aktuelle tilbud i Ferielandet Tyskland. Målet er å skape fortrolighet og formidle trygghet i lys av den vedvarende pandemien, sier Petra Hedorfer, administrerende direktør i DZT.

I tillegg til å være en forretningsplattform for direkte kundesamtaler, tilbyr vGTM 2021 et omfangsrikt informasjonsprogram bestående av webinarer og paneldiskusjoner med eksperter fra DZT og tysk reiseindustri. Temaer som styrking av kundetillit og innføring av trygghetstiltak for å oppnå dette, står sentralt. Det fokuseres også på distribusjon av bærekraftige produkter samt at strategiske partnere presenterer sin portefølje. Webinarene vil informere om utvikling i etterspørsel i utvalgte markeder.

Mecklenburg-Vorpommern er partnerland under årets GTM. Grunnet pandemiens utvikling og gode erfaringer med digitale arrangementer, besluttet DZT i overensstemmelse med Mecklenburg-Vorpommerns turistforbund (TMV) at GTM 2021 skal finne sted digitalt.

Flere nyheter og artikler om GTM finner du HER

Om GTM

GTM arrangeres årlig av DZT i samarbeid med vekslende partnerregioner og -byer. Workshopen utgjør arrangementets kjerne. Tilbydere innen hotell- og transportbransjen samt lokale og regionale turistorganisasjoner inviteres til å presentere sine tilbud for beslutningstakere i internasjonal reiseindustri og medierepresentanter fra sentrale markeder. Deltakerne kan knytte nye kontakter og pleie eksisterende kundeforhold, delta i faglige samtaler og gjøre forretninger med tyske tilbydere.

Kommentarer