logo-white

Gjensidige og Hertz fortsetter samarbeidet

Forsikringsselskapet Gjensidige viderefører den landsomfattende avtalen med markedslederen Hertz. Bærekraft, teknologiinnovasjon og nytenkning var viktig for valget.

Hertz - Gjensidige - samarbeidsavtale - 2021
Bilutleieren Hertz fortsetter samarbeidet med Gjensidige forsikring (Foto: Hertz)

– Som et av Norges største forsikringsselskaper betyr det mye for oss at Gjensidige har valgt Hertz som preferert leverandør av erstatningsbil for en ny tre års periode. Vi har satt oss tydelige mål for det videre samarbeidet både når det gjelder integrasjoner, innovative prosjekter og servicekonsepter. Dette for å opprettholde mobilitet for selskapets forsikringskunder ved skadereparasjon av egen bil, sier Kristian Froyn Lie, salgssjef for erstatningsbil i Hertz Norge.

Effektive løsninger

Hertz skal sikre mobilitet for forsikringskundene i hele Norge. For Gjensidige er det viktig at Hertz har tilgjengelige leiebiler i hele Norge, hele døgnet, og at selskapet har kompetanse til å drive utviklingsprosjekter.

– Selv etter mange års samarbeid ser vi på Hertz som nytenkende når det kommer til å utfordre den tradisjonelle bilutleien. Dette innebærer klare bærekraftsmål, foreslå nye løsninger, og å ta i bruk ny teknologi, særlig gjennom å videreutvikle den digitale kundereisen. Dette skal også de neste årene være med på å sikre gode kundeopplevelser for våre felles kunder, en reise vi ser frem til å ta fatt på sammen med Hertz, sier Øystein Mjåland, innkjøpssjef Gjensidige.

Teknologi og bærekraft

Hertz er den største leiebilaktøren i Norge og posisjonerer seg nå for ytterligere vekst når pandemien gradvis slipper taket. Avtalen med Gjensidige er en av flere avtaler selskapet har inngått det siste året.

– Vi er stolte av både nye og eksisterende kunder og jobber knallhardt for å vise at de har valgt rett mobilitetsaktør. Gode teknologiske løsninger, utleiepunkter over hele landet inkludert alle flyplassene og en offensiv bærekraftstrategi er blant grunnene til at virksomhetene kommer til oss, sier Trygve Simonsen, adm. direktør for Hertz Norge.

Hertz sier at deres mål er å forandre nordmenns forhold til å eie, leie, dele og bruke bil.

– Det vil fortsatt være viktig for noen å eie en bestemt bil. Likevel er vi overbevist om at trenden går motsatt vei. Vi tror de fleste etter hvert vil være mer opptatt av å ha tilgang til en egnet bil akkurat når man trenger det. Da slipper man de kostnadene som det å eie egen bil fører med seg, samtidig som man får dekket sine transportbehov. Noen ganger trenger man en bil noen timer, andre ganger noen dager og i perioder kanskje i flere måneder. Hos Hertz får kundene, både virksomheter og enkeltpersoner, dekket alle disse behovene, sier Trygve Simonsen i Hertz.

Flere relaterte nyheter og artikler finner du HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Norwegian Air Shuttle)

Selvbetjeningskioskene på flyplassene oppgraderes

(Fotokilder: fundaciomallorcaturisme.net/related.dk)

Kulturelle begivenheter på Mallorca

(Foto: Nordic Hotels & Resorts)

Wood Hotel Bodø åpner restaurant ATTME

Kollektivt påskebad i Varberg (Foto: Natalie Greppi)

Påske i Sverige: 10 tips til påskeferie på andre siden av grensa

Seokchon Lake Park med  Lotte World's Magic Island som ligger i hovedstaden Seouls Songpa District  (Foto: Korea Tourism Organization)

Koreas turistorganisation samarbetar med AVIAREPS i Italien och Sverige