logo-white

Go-Ahead har presentert uniformene til konduktørene og lokomotivførerne på “Sørtoget”

Søndag den 15. desember overtar Go-Ahead driften av Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen – også kalt “Sørtoget”. Denne uken presenterte selskapet de ansattes nye uniformer og selskapets nye operasjonsentral.

Go-Ahead - Togselskap - Uniformer - Konduktører - Lokomotivførere -Sørtoget - 2019
Go-Aheads nye uniformer på “Sørtoget” (bildekilde: go-aheadnordic.no)

Go-Ahead Norge presenterte denne uken sine nye uniformer, sin nye operasjonsentral og sitt nye hovedkontor i Stavanger.

Go-Ahead presenterte sine nye uniformer med stolthet. De skal ifølge selskapet bidra til å synliggjøre et innovativt og effektivt togselskap. Det legges vekt på at uniformene skal være behagelige. En rekke skreddersydde løsninger skal forenkle hverdagen, i all slags vær.

– I Go-Ahead gjør vi ingen forskjell på våre ansatte. Alle er like viktige og dermed har alle samme uniform — konduktører som lokførere. Vi har involvert de ansatte i prosessen, det har vært svært vellykket. Et eksempel er at lokførerne gjerne også ønsket seg blazer. Det får de nå, sier Cathrine Elgin som er administrerende direktør i Go-Ahead Norge.

Go-Ahead - Togselskap - Uniformer - Konduktører - Lokomotivførere -Sørtoget - 2019
Go-Aheads nye uniformer på “Sørtoget” (bildekilde: go-aheadnordic.no)

Til de ansatte kommuniserer ledelsen i Go-Ahead at uniformen skal signalisere synlighet og tilgjengelighet for de reisende, både i dagslys og når det er mørkt. Et grep er lue med innvevd reflekstråd.

Go-Ahead-ledelsen vil gir de ansatte en klespakke med ulike plagg, alt fra skjerf og lue til dressjakker og sokker.

– Det er stort fokus på kvalitet og holdbarhet. Uniformene er produsert og sydd i Europa og det er et godt utvalg. Go-Aheads uniformer skal kun brukes i forbindelse med jobb, selv om det sikkert er fristende for noen å bruke uniformen ellers også, sier Elgin med et smil.

Operasjonssentral i Stavanger

Operasjonssentralen er en del av hovedkontoret i Stavanger og vil ha ti operative ledere. Selv om Go-Aheads operasjon starter søndag 15. desember har forberedelsene pågått i lang tid allerede. Fra første dag vil operasjonssentralen være døgnbemannet — 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

Go-Ahead Norge sitt hovedkontor og selskapets operasjonsentral for “Sørtoget” ligger i Stavanger.

– Stavanger viser med både ord og handling at miljøambisjonene er store. Det vil vi heie på og bidra til. Samtidig ønsker vi nærhet til våre kunder og våre samarbeidspartnere. I Stavanger oppnår vi begge deler. Derfor valgte vi Stavanger, sier Cathrine Elgin.

Les også: Go-Ahead har signert åtte-årig avtale om vedlikehold av tog (november 2019) – Go-Ahead skal drive Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen (oktober 2018)

Flere relaterte saker finner du HERHER og HER

Go-Ahead Norge sine nettsider finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo skjærtorsdag 28. mars 2024

(Foto: William Bout på Unsplash )

Hvordan planlegge ferien med barn med bil? Hva du bør vurdere når du planlegger ruten. Fritid for barn i bilen

(Bildekilde: Amadeus)

Bærekraftig drivstoff – hvilken rolle spiller det for avkarboniseringen av luftfarten?

Seks  av ti båtskader i fjor var havarier. Nå starter en ny båtsesong (Fotokilde: Frende forsikring)

Påsken er sesongstart på sjøen: Båtskader for 660 millioner i fjor

(Photo by Mark König on Unsplash)

Hvor drar nordmenn på gamblingferie?