Havila Kystruten vil fra januar 2021 seile med fire skip på kystruten mellom Bergen og Kirkenes. Rederiet skal operere med fire splitter nye skip som vil være de mest miljøvennlig skipene som seiler på kystruten.

Tor Johan Pedersen, markedsdirektør i Havila Kystruten (venstre) og Runar Haugen, daglig leder i I&M Kommunikasjon skal markedsføre den nye Havila Kystruten. (Foto: Marthe Holkestad)

– Havila Kystruten er nå det mest spennende reiselivsprosjektet i Norge. Vi er strålende fornøyd med å bli valgt som hovedsamarbeidspartner, sier leder i I&M Kommunikasjon AS, Runar Haugen.

I&M skal levere merkevarestrategi, posisjoneringsstrategi og bistå Havila Kystruten med markedsføring nasjonalt og internasjonalt.

Markedsdirektør i Havila Kystruten, Tor Johan Pedersen, forteller at I&M ble valgt på bakgrunn av både gode referanser og kompetanse på de områder som vil være viktig for selskapet, både i oppstarten og i operasjonell drift.

– Havila Kystruten skal hente reisende fra en rekke ulike markeder og derfor er det viktig å ha en samarbeidspartner med markedskompetanse som sikrer god koordinering, effektiv kommunikasjon og synlighet i de markedene vi skal inn i, avslutter Pedersen.

Les også: Havila og Hurtigruten får kontrakter på kystruten Bergen-Kirkenes (mars 2018) – Flere B2B nyheter finner du HER og HER

I&M Kommunikasjon er valgt til å markedsføre de nye miljøvennlige skipene til Havila Kystruten. (Foto: Havyard)